КУЛЬТУРНА ОСВІТА, ЯКУ ЗДІЙСНЮЮТЬ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ

Автор(и)

  • Кароліна Урбанська

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.1.52

Ключові слова:

культурна освіта, культура, навчальні заклади, розвиток

Анотація

Освіта є важливою частиною людського життя. Воно присутнє з раннього дитинства, коли дитина найбільше формує свою особистість, зазвичай закінчується в дорослому віці, коли людина робить вибір на основі минулого досвіду. Тому освіта є дуже важливою і необхідною сферою розвитку людини. Через різні форми викладання воно охоплює різні аспекти та різною мірою впливає на людину. Одним із видів освіти, який надають навчальні заклади, є культурна освіта, яка з точки зору особистості є важливим середовищем для розвитку. Вона вводить людей у світ культури, завдяки чому може збагатити їх пізнавальну, соціальну та емоційну сфери. Завдання культурного виховання в різних типах закладів реалізуються по-різному. Це залежить, серед іншого, на виховання педагогічних кадрів, які здійснюють конкретні дії щодо своїх учнів. Це можуть бути різні види освітніх поїздок, спрямованих на ознайомлення з культурними цінностями, організація тренінгів і майстер-класів для студентів і тренінгів для педагогічного персоналу. Дослідження показали, що людей найбільше цікавить відвідування кінотеатру та читання книг. Одним із найважливіших чинників виховання, у тому числі й культурного, є вплив на людину. Наслідки впливу часто проявляються через тривалий період часу. Згідно з дослідженнями, контакт з культурою може сприяти створенню нових інтересів. Крім того, для респондентів важливо виховувати дітей, які зможуть набути відповідних цінностей завдяки культурній освіті.Респонденти зазначають, що через контакт з культурою вони поглиблюють свою емоційну сферу. Незважаючи на численні переваги такої форми навчання, було також виявлено ряд проблем, серед яких мала кількість організованих навчальних поїздок та неприваблива програма навчання.

Посилання

Kosińska, M. (2012). Polityka edukacji – krytyka kultury. W stronę performatywnej pedagogiki krytycznej, W: Kosińska, M., Sikorska, K., Skórzyńska A., (red.) Edukacja kulturalna jako projekt publiczny?. Poznań: Wydawnictwo Galerii Miejskiej Arsenał.

Kosińska, M. (2024). Edukacja kulturowa, W: Koshany, R., Skórzyńska A. (red.), Edukacja kulturowa. Podręcznik. Poznań: Centrum Kultury ZAMEK.

Knaś, P. (2024)., Animacja i edukacja kulturowa. Czy kulturowość wypiera kulturalność?, http://cpe.poznan.pl/wp-content/uploads/2014/10/Piotr-Kna%C5%9B-ANIMACJA-I-EDUKACJA-KULTUROWA.-CZYKULTUROWO%C5%9A%C4%86-WYPIERA-KULTURALNO%C5%9A%C4%86.pdf, access: 1.03.2024.

Małopolski Instytut Kultury, (2021). Jaki program edukacji kulturowej w Krakowie? Diagnoza edukacji w obszarze kultury, https://mik.krakow.pl/dzialania/jaki-program-edukacji-kulturowej-w-krakowie-diagnoza-edukacji-w-obszarzekultury/access: 12.03.2024.

Olbrycht, K. (2019). Edukacja kulturalna jako edukacja do wzrastania w człowieczeństwie. Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Roguska, A. (2010). Współczesna edukacja kulturowa z udziałem mass mediów w dobie globalizacji. Siedlce: Akademia Podlaska w Siedlcach Instytut Pedagogiki.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-02

Як цитувати

Урбанська, К. (2024). КУЛЬТУРНА ОСВІТА, ЯКУ ЗДІЙСНЮЮТЬ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ. Культурологічний альманах, (1), 408–415. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.1.52

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ