ТРАНСФОРМАЦІЯ УКРАЇНСЬКОГО КІНЕМАТОГРАФА В УМОВАХ СУЧАСНИХ СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНИХ ВИКЛИКІВ

Автор(и)

  • Сергій Гаврилович Калантай Київський національний університет театру, кіно і телебачення

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.4.49

Ключові слова:

кіно, кіномистецтво, війна, кінофестивалі, кіноколективи

Анотація

У статті проаналізовано особливості та виклики, що постають перед українським кінематографом в умовах сучасних суспільно-політичних викликів, зокрема, зокрема аналізується кіно в період ключових подій сучасності, таких як Помаранчева революція 2004 року, Революція Гідності 2014 року та російсько-українська війна, яка триває з 2014 року й досягла піку у повномасштабному вторгненні 2022 року. Досліджено вплив цих подій на розвиток національної кіномови та зміцнення української ідентичності. Встановлено, що українське кіно в умовах війни виконує не лише розважальну, а й документально-історичну та ідентифікаційну функції, допомагаючи зберегти історичну пам’ять та зміцнити національний дух. Показано важливість кіно як культурного ресурсу для підтримки національної ідентичності й популяризації української культури на міжнародному рівні. Вперше систематизовано ключові аспекти, що впливають на кіновиробництво під час військового конфлікту, зокрема, зміну тематичних акцентів, роль кінематографа у формуванні національної ідентичності та вплив на стійкість суспільства за період незалежної України.

Посилання

Данькова, Н. (2022). «Це буде круто, як на Netflix». Володимир Бородянський та Алла Липовецька про майбутні документальні фільми, що фіксують велику війну. Detector.media. URL: https://detector.media/production/article/198764/2022-04-29-tse-bude-kruto-yak-na-netflix-volodymyr-borodyanskyy-ta-alla-lypovetska-pro-maybutnidokumentalni-filmy-shcho-fiksuyut-velyku-viynu/

Закусило, М. (2017). Що таке «Креативна Європа» та до чого тут закон про аудіовізуальні послуги? Detector. media. URL: https://detector.media/production/article/130289/2017-09-25-shcho-take-kreativna-evropa-tado-chogo-tutzakon-pro-audiovizualni-poslugi/

Ісаков, А. В. (2020). Олександр Довженко та історія українського кінематографу. Матеріали XLIX науково-технічної конференції. URL: http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/29957

Корзун, Світлана (2020). Революція Гідності у соціокультурному дискурсі України. Репозитарій Національного університету «Києво-Могилянська Академія». URL: https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/27889

Москаленко-Висоцька, О., Ширман, Р. (2024). Російсько-українська війна як тематична домінанта вукраїнському документальному кіно останнього десятиліття. Вісник Київського національногоуніверситету культури і мистецтв. Серія: Мистецтвознавство, 50, 50–58. https://doi.org/10.31866/2410-1176.50.2024.306757

Національне мистецтво в сучасних глобальних медіях. Світ. Культура. Війна. (2023). Зб. наук. ст. та тез наук. повід. за матеріалами Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції 29.06.2023р. К.: ІК НАМ України. 260 с.

Семеній, А. О. (2020). Історичне кіно як елемент російсько-української війни. Електронний репозитарій Донецького національного університету імені Василя Стуса. URL: https://jarch.donnu.edu.ua/article/view/13147

Струкова, М. В. (2024). Українське короткометражне кіно: сучасний стан і перспективи. Імідж сучасного педагога, 1 (214): 93–99. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-1(214)-93-99

Khardel, R., Vyzdryk, V., Melnyk, O. (2020). Cinema as a Tool for Influencing Historical Consciousness in Russian-Ukrainian Information Warfare. Codrul Cosminului. Vol. 26, Issue 2. P. 281‒302. URL: http://www.atlas.usv.ro/www/codru_net/CC26/2/pdf/cinema.pdf

KMW CoProduction Meetings (2019). KMW CoProduction Meetings. URL: http://kmwcoproduction.com

Lokshuk, I., Cherednychenko, O., Kopeliuk, O., Sediuk, I., & Pototskyi, S. (2024). Resilience and resistance: Ukrainian art under martial law. Amazonia Investiga, 13(82), 70–80. https://doi.org/10.34069/AI/2024.82.10.5

Ober, J., Rusakov, S., & Matusevych, T. (2024). The effects of the war in Ukraine on the environment of Ukrainian artists: An evaluation by a diagnostic survey. Media, War & Conflict, 0(0). https://doi.org/10.1177/17506352241269604

Stora, B., & Anderson, J. (2014). The Algerian War: Memory through Cinema. Black Camera 6(1), 96–107. https://dx.doi.org/10.2979/blackcamera.6.1.96

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Калантай, С. Г. (2024). ТРАНСФОРМАЦІЯ УКРАЇНСЬКОГО КІНЕМАТОГРАФА В УМОВАХ СУЧАСНИХ СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНИХ ВИКЛИКІВ. Культурологічний альманах, (4), 399–407. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.4.49

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ