ФІЛОСОФСЬКІ ЗАСАДИ СТРАТЕГІЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ ОСВІТНЬОГО КАПІТАЛУ В УМОВАХ ВІЙНИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.4.33Ключові слова:
освітній капітал, людський капітал, культурний капітал, стратегія, тактика, втрата, ресурси, ідентичністьАнотація
Освітній капітал – це не просто показник рівня освіти, наявність чи відсутність у людини диплома чи сертифіката про освіту, а комплекс, сукупність усіх навичок та компетенцій, які є в людей окремого суспільства. Освітній капітал є запорукою реалізації людини, посилення суспільного розвитку, перспективності майбутнього та міці ідентифікаційних маркерів народу. Одним із важливих завдань сучасності є помноження освітнього капіталу. Умови війни, у яких опинилася наша країна, змушують задумуватися над тим, які стратегічні політики необхідно впроваджувати, щоб утримати освітню систему та не розсіяти потенціал її країни. Вимушена міграція поступово розпорошує людський ресурс по всьому світу, і перспективи припинити цей процес у найближчому майбутньому є невтішними. Саме тому є потреба у виваженому підході до формування стратегій ведення освітнього процесу. Так, ми пропонуємо зважати на необхідність постійної кореляції стратегій та тактик щодо ситуації. Вбачаємо потребу в прикладанні зусиль до убезпечення освітнього процесу. А також закликаємо посилити ціннісне визнання освіти як такої, що є запорукою формування свідомого громадянина держави.
Посилання
Адорно, Т. (2019). Нотатки про гуманітарну освіту та науку. Переклад. Філософія освіти. Philosophy of Education. № 1 (24). С. 24–31.
Бадью, А. (2014). Століття. Львів : Видавництво Кальварія; Київ : Ніка-Центр. 304 с.
Війна та освіта. 2 роки повномасштабного вторгнення. (2024). Бриф за результатами досліджень Київ, 34 с.
Війна та освіта. Як рік повномасштабного вторгнення вплинув на українські школи. (2023). Дослідження благодійного фонду savED за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». URL:https://cedos.org.ua/researches/vijna-ta-osvita-yak-rik-povnomasshtabnogo-vtorgnennya-vplynuv-na-ukrayinski-shkoly/
Гожик А. (2024). Інституційний розвиток з урахуванням стратегічних цілей і завдань розвитку вищої освіти в Україні. Стратегія розвитку вищої освіти України в умовах надзвичайних ситуацій та криз воєнного стану. Розбудова мережі закладів вищої освіти України. URL: https://erasmusplus.org.ua/wp-content/uploads/2024/09/6_gozhyk-2024_09_23.pdf
Сунь-Цзи. (2021). Мистецтво війни. Львів : Видавництво Старого Лева. 112 с.
Swartz David L. (2013). Symbolic Power, Politics, and Intellectuals: The Political Sociology of Pierre Bourdieu. Chicago : The University of Chicago Press, 292 p.