ВІДНОШЕННЯ МІЖ ВІРОЮ ТА ПОЛІТИКОЮ В ПЕРШИЙ ПЕРІОД У ТВІРІ САЛІМА ІБН ЗЕКВАНА «АС-СІРА»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.2.19

Ключові слова:

віра, політика, Салім ібн Зекван, духовні цінності.

Анотація

У книзі «ас-Сіра» Салім ібн Зекван представив основні коди думки хариджитів/ібадітів і зв’язок між вірою та політикою в ранній період. У «ас – Сіра» він відобразив конкретні приклади думки хариджитів/ібадітів у контексті віри та дії, використовуючи пояснення подій часів Хазрат Османа та Хазрат Алі. Крім того, Салім став однією з важливих фігур цієї думки, оцінюючи політичні події в контексті віри. Релігія є однією з найдієвіших цінностей у житті особистості та суспільства. Це мотивація, яка впливає, спрямовує та додає ентузіазму та духу особистості та суспільству. Тому релігія не служить жодній політичній, юридичній, індивідуальній чи соціальній меті. Крім того, його не можна приносити в жертву хибним переконанням чи думкам і фанатизму. Коли релігійні тексти вириваються з контексту, вони можуть бути неправильно зрозумілі. Однією з проблемних причин релігійного фанатизму є коментарі, які суперечать меті, коли вони надають значення божественним наказам і застосовують їх у повсякденному житті. Це викликає хаос і дискомфорт, намагаючись нав’язати свої власні політичні та інтелектуальні погляди як абсолютну істину та нав’язати їх іншим. Внаслідок цього людей спрямовують не в той бік і ціль, вони роз’єднуються, групуються, роз’єднуються і стають ворогами один одному. Таким чином, релігія, справжньою метою якої є змусити людей жити в єдності, рівності та почутті братерства, постає проблемою та хаосом, коли її збивають із цілі. Зокрема, воно перетворюється на засіб насильства, гноблення та хаосу в руках деяких зловмисників. Священний Коран встановив віру як принцип високої та священної цінності. Він заохочує людей самостійно вірити в ці цінності та дає людям свободу приймати або відкидати цінності ісламської віри. Він не сприймає жодного тиску чи вказівок щодо цього питання. Аллах не дав права нікому чи організації чинити тиск чи примушування в поклонінні. Коран наказує пророку Мухаммаду проповідувати одкровення і не тиснути на це питання.

Посилання

Əbül Abbas Şəmmaxi. Kitabus-Siyər Benqazi: Darül-Medaril-İslami. 2009, 1/235.

Əmr Xəlifə ən-Nami. A Description of New İbadi Manuscripts from North Africa. Journal of Semitic Studies, Oxford. 1970, 15/1.

Qurani-Kərim. Bakı: “Şərq-Qərb” Nəşriyyat evi, 2011.

Orhan Ateş. Salim ibn Zekvanın “əs-Sirə” adlı əsərində Hz. Osmanla bağlı hissənin İbazi fikirləri baxımından dəyərləndirilməsi. İstambul: 1999.

Patricia Crone-Fritz Zimmermann. İntroduction, Salim b. Zekvan es-Sire. New Oxford University Press. 2011, pp. 12.

Salim b. Zekvan. Əs-Sirə (Tər. Harun Yıldız). Ankara: Ankara Okulu Yayınları. 2016, pp. 15.

Sönmez Kutlu. Salim b. Zekvanın “əs-Sirə” adlı əsərindəki Mürciə bağlı bölmənin tərcüməsi. Ankara Universitesi, İlahiyyat Fakültəsi Dergisi, 35, 1996, s. 467.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-18

Як цитувати

Гасимов A. A. (2023). ВІДНОШЕННЯ МІЖ ВІРОЮ ТА ПОЛІТИКОЮ В ПЕРШИЙ ПЕРІОД У ТВІРІ САЛІМА ІБН ЗЕКВАНА «АС-СІРА». Культурологічний альманах, (2), 145–150. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.2.19