МЕДІА ТА ГЛОБАЛІЗАЦІЯ КУЛЬТУРИ НА ПРИКЛАДІ ЯМАЙСЬКОЇ МУЗИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.3.40

Ключові слова:

медіа, глобалізація, глобалізація культури, ямайська музика

Анотація

У статті досліджується вплив медіа та глобалізації на культуру, використовуючи ямайську музику як приклад. Розпочинається наголошенням на ролі медіа в глобальному поширенні культури, що сприяє виникненню концепції глобалізації у 1990-х роках. Автор обговорює, що глобалізація охоплює не лише "МакДоналдізацію", а й різні реакції на нові культури – від повного прийняття до часткової адаптації. У контексті Ямайки, як колоніальної країни, виник конфлікт культур, оскільки зразки, закладені колонізаторами, зустрічались з місцевими цінностями. Текст розглядає історичний фон, згадуючи імпорт африканських рабів та подальше культурне змішування. Вводиться концепція глобалізації, наголошуючи на її впливі на міжособистісні відносини, культурний обмін та формування універсальної культури. Текст презентує різні моделі глобалізації, виокремлюючи її багатовимірний характер. Досліджується зникнення культурних меж через технологічні досягнення та зростання міжкультурного обміну. Виникнення нових культурних поєднань, гібридизація та креолізація обговорюються в контексті історичних процесів. Розділ про глобалізацію культури пояснює її три моделі: розширення соціальних залежностей, поєднання соціологічних та культурних процесів та зростання взаємозалежності на різних рівнях соціального життя. У статті стверджується, що економічна потужність, зокрема Північної Америки, впливає на напрям потоку культури, а медіа відіграє ключову роль. Вводиться концепція глобалізації, з наголошенням на адаптацію глобальних ідей, цінностей, товарів і послуг до місцевих звичаїв і потреб. У статті розглядаються культурні екумени, розрізняючи традиційні та сучасні культури, і обговорює глобальне поширення культурних товарів. Останній розділ фокусується на глобалізації медіа та її впливі на культурну однорідність. Згадується вплив популярних телешоу, фільмів та музики на формування глобальних культурних стандартів. Текст визнає можливу втрату місцевих культурних нюансів та контексту через узагальнення медіа для масової аудиторії. Узагальнюючи, автор наголошує на складних взаємозв'язках між культурною глобалізацією та медіа. Визнає як можливості культурного обміну та взаєморозуміння, так і обурення втратою культурної ідентичності. У статті підкреслюється важливість цінування автентичності та культурних коренів ямайської музики на тлі глобалізації.

Посилання

Burtsza W. (1998). Antropologia kultury. Tematy, teorie, interpretacje. Zysk i S-ka, Poznań.

Hannerz U. (2006). Transnational connections. Culture, People, Places. Kraków.

Kempny M., Woroniecka G. (1999). Wprowadzenie. Globalizacja kulturowa i religia dziś, [in:] Religia i kultura w globalizującym świecie, pod red. Mariana Kempnego i Grażyny Woronieckiej, Zakład Wydawniczy “NOMOS”, Kraków.

Smardz A. (2009). Afro-Caribbean Rastafarai culture. Between affirmative transculturation and symbolic rape, [in:] African Transcultural Aesthetics, materials from a national scientific conference. Kraków.

Sztompka P. (2009). Sociology. Analysis of society , Wydawnictwo Warszawa Znak.

Wnuk-Lipiński E. (2004). Świat miedzyepoki, Wydawnictwo Znak, Kraków.

Wnuk-Lipiński E. (2004). The Inter-Epoch World , Wydawnictwo Znak, Kraków.

Zachariasz A.L. (2000). Kulturozofia , Wydawnictwo Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Rzeszów.

http://www.globalalizacja.xmc.pl/search/shape%20ładu%20światowego/ [as of: May 15, 2012].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-25

Як цитувати

Кукер, Й. (2023). МЕДІА ТА ГЛОБАЛІЗАЦІЯ КУЛЬТУРИ НА ПРИКЛАДІ ЯМАЙСЬКОЇ МУЗИКИ. Культурологічний альманах, (3), 284–289. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.3.40

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ