ЗНАЧЕННЯ ЗВУКУ ТА МУЗИКИ У ВІДЕОІГРАХ
DOI:
https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.1.34Ключові слова:
відеогра, віртуальна реальність, звук, музика, культураАнотація
Актуальністю дослідження є спостереження за функціями музики та їх особливостями у відеогрі з посиланнями на відомі продукти, поставлені проблемами теоретичної та естетичної характеристики музики. Про вищезгадане досить мало інформації в сучасній зарубіжній та вітчизняній літературі. Відеоігри з’явилися відносно недавно, тому дослідження функцій музики у віртуальному світі є актуальним. Жанрові особливості відеоігор є новою хвилею в науковому погляді сучасної вітчизняної культурологічної думки. Мета статті – висвітлити функції музики та її особливості у відеогрі. Методологія дослідження базується на застосуванні аналітичних методів, які виявляють особливості функцій музики у відеоіграх. Наукова новизна полягає в аналізі й характеристиці функцій музики та її систем у відеоіграх. Прослідковано використання важливих елементів музики як складника відеогри, без якої віртуальний всесвіт був би нецікавим та не мав емоційного забарвлення. Аналізуючи відеоігри, можна дійти висновків, що музика є таким же важливим складником відеогри, як сетинг і геймплей, та має багатогранні функції. Музика до відеогри має низку особливостей, які відрізняють її від інших музичних жанрів. Її створюють зацикленою та вертикально або горизонтально поєднуваною. Це дає змогу непомітно змінювати композиції та підлаштовувати їх залежно від того, що відбувається в той чи той момент відеогри. Такі функції, як створення емоційного тонусу і лейттеми нагадують про спільність рис музики відеогри з музичними творами кінофільмів та опери. Звуки місцевості (або дієгетичний музичний супровід), яка оточує головного героя, сприяють імерсивності віртуального світу гри. Музика у відеоіграх є відображенням культурної спадщини, через те що композитори використовують різні жанрово-стилістичні моделі, полістилістику, а іноді й цитати на відомі композиції.
Посилання
Andrews, S. & Crawford, C. M. (Eds.). (2021). Handbook of Research on Pathways and Opportunities Into the Business of Esports. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-7300-6 473 p.
Bart W. M. (2021). What Competitive Chess Can Learn From eSports: Present and Future Prospects. Handbook of Research on Pathways and Opportunities Into the Business of Esports. Pp. 67–85. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-7300-6.ch004
Dickenson V. L. (2021). Games, Gamification, and eSports Intersections Within Digital and Online Learning. Handbook of Research on Pathways and Opportunities Into the Business of Esports. Pp. 128–148. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-7300-6.ch007
Donnelly K.J., Gibbons W., Lerner. N. (Eds). (2021). Music In Video Games: Studying Play. 1st Edition. Routledge Music and Screen Media. 246 p. [in English].
Ivănescu A. (2019). Popular Music in the Nostalgia Video Game: the Way it Never Sounded, Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan. 165 p.
Lee J. D. & Chou, W. W. (2021). Art Education in eSports: How to Incorporate Aesthetics Into the eSport Marketing Curriculum. Handbook of Research on Pathways and Opportunities Into the Business of Esports. Pp. 222–238. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-7300-6.ch011
Lebiedieva N. A. (2021). Hotel Amenities and Hidden Costs Associated With eSports Tourism in the Ukraine: Development of eSport Hospitality Opportunities. Handbook of Research on Pathways and Opportunities Into the Business of Esports (pp. 371–396). IGI Global. http://doi:10.4018/978-1-7998-7300-6.ch017
Rehding A. (2019). Opening the Music Box // Journal of the Royal Musical Association. Vol. 144. Issue 1. Pp. 205–221.
Smith, J. I. (2018). Can See Tomorrow in Your Ludomusicology // Journal of the Royal Musical Association. Vol. 143. Issue 2. Pp. 483–488.
Summers, T., Hannigan, J. (2018). Understanding Video Game Music. Cambridge: Cambridge University Press, 2018. 248 p.