ЯК NETFLIX, HBO ТА ІНШІ СЕРВІСИ ВИКОРИСТОВУЮТЬ ІНТЕРАКТИВНІ ЕЛЕМЕНТИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/cult.alm.2025.1.47Ключові слова:
інтерактивний контент, персоналізований контент, технології потокового відео, когнітивне залучення, варіативний сюжет, алгоритмічна персоналізаціяАнотація
У контексті глобальної діджиталізації та мультиплатформеного контент-споживання стрімінгові медіа-сервіси типу Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Hulu та Disney+ та їх функціональні еквіваленти впроваджують інтерактивні механіки як парадигмальну зміну традиційних моделей наративізації. Наративна нелінійність, детермінована варіативною участю глядача, корелює з постмодерністськими теоріями рецепції, що рефлексують на автономізацію аудиторії та її імпліцитну автореференцію. Актуалізація цієї трансформації зумовлюється еволюцією медіаспоживання, зокрема крізь призму гіпермедіатизації та занурення в когнітивно-перцептивний дискурс. Методологічна база дослідження базується на герменевтичному аналізі інтерактивних кінематографічних продуктів, доповненому інструментарієм семіотики, дискурс-аналізу та концептів нарративології. Результати дослідження засвідчують, що імплементація інтерактивних елементів у кінематографічний дискурс здійснюється крізь призму множинних наративних модулів, які уможливлюють багатовекторну реінтерпретацію фабули. Виявлено, що когнітивне залучення аудиторії детермінується комбінацією ітеративних виборів та алгоритмічного аналізу поведінкових патернів, що своєю чергою сприяє персоналізації контентного досвіду. Емпіричний матеріал засвідчує тенденцію до субверсії традиційного кінематографічного синтаксису, що корелює з дигітальним габітусом сучасного реципієнта. Аналіз отриманих даних уможливив екстраполяцію висновків щодо трансгресії лінеарної диегезисної структури на користь мережевої нелінійності, детермінованої діалогічністю глядацького вибору. Результати дослідження актуалізують необхідність подальшого наукового осмислення постмедіального континууму, в межах якого інтерактивні механізми детермінують нові горизонти аудіовізуального контенту. Перспективи подальших досліджень включають аналіз когнітивно-нейрофізіологічних аспектів взаємодії з інтерактивним кінематографом, а також впливу подібних механізмів на соціокультурну динаміку та репрезентацію ідентичності в цифрову епоху.
Посилання
Біньковська, А., & Дудник, О. (2024). Аналіз мультимедійних технологій в сучасному житті. Матеріали кон- ференцій МЦНД, 27.09.2024; Суми, Україна, 146–152.
Васильківський, А. О. (2024). Концертне виконавство як феномен культури: комунікативний аспект. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, 2, 28–32.
Галишич, Р. Я. (2024). Впровадження інтерактивних елементів у рекламній інфографіці. Український мисте- цтвознавчий дискурс, 3, 28–33.
Гондюл, О. (2024). Ігрові технології у світових медіа як інструмент дизайну вражень. Інтегровані комунікації, 1(17), 152–160.
Interactive Elements in Streaming Services: A Statistical Analysis. (2025). Statista. URL: https://www.statista.com/sea rch/?q=Netflix%2C+HBO+Max%2C+Amazon+Prime+Video%2C+Hulu+та+Disney%2B+&p=1
Langa, S. F., et al. (2021). Toward hyper-realistic and interactive social VR experiences in live TV scenarios. IEEE Transactions on Broadcasting, 68(1), 13–32.
Likarchuk, N., Velychko, Z., Andrieieva, O., Lenda, R., & Vusyk, H. (2023). Manipulation as an element of the politi- cal process in social networks. Cuestiones Políticas, 41(76), 769–779.
Nee, R. C. (2021). Wild, stressful, or stupid: Que es Bandersnatch? Exploring user outcomes of Netflix’s interactive Black Mirror episode. Convergence, 27(5), 1488–1506.
Ong, A. K. S., et al. (2024). Evaluation of consumer usage behavior for interactive entertainment: A Netflix case study. Entertainment Computing, 49. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1875952123000824
Pulukadang, M. T. S., Tumbuan, W. J. F. A., & Tielung, M. V. J. (2024). Distraction or enhancement? Analyzing Net- flix user engagement in Black Mirror: Bandersnatch interactive narrative movie. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 12(3), 1226–1237.