РОЗВИТОК ФІЗИЧНОЇ ОСВІТИ І НАУКИ В ЛУЦЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ ІНСТИТУТІ ІМЕНІ ЛЕСІ УКРАЇНКИ В 1946–1991 РОКАХ
Ключові слова:
фізична освіта, фізична наука, фізика, учитель фізики, учений-фізик, наукове дослідження, науковець, наукова конференціяАнотація
Стаття відображає результати науково-історичного дослідження, темою якого є фізична освіта й наука в Луцькому державному педагогічному інституті імені Лесі Українки в середині 40-х – на початку 90-х років ХХ століття. Хронологічні межі дослідження зазначеної теми зумовлюються відновленням діяльності Луцького учительського інституту (1946 рік), до розпаду Радянського Союзу (1991 рік). Продемонстровано основні особливості розвитку фізичної освіти і науки у Волинській області. Проаналізовано кадровий аспект, процес забезпечення інституту викладацьким персоналом, а також матеріально-технічним і дидактичним інвентарем. Також описано процес вступу студентів в інститут, особливості тогочасних вступних кампаній.Автор намагався описати навчально-методичний аспект фізичної освіти та демонструє його взаємозв’язок з іншими аспектами освіти у Волинській області. Під час дослідження цієї теми було використано широкий асортимент історичних джерел, більшість із яких становлять неопубліковані архівні документи, які зберігаються в Державному архіві Волинської області. У джерельну базу також входять волинська реґіональна періодика радянського часу та свідчення очевидців. Автор користувався загальнонауковими та вузькопрофільними методами наукового дослідження, зокрема методами аналізу і синтезу, дедуктивним та індуктивним, проблемно-хронологічним, порівняльно-історичним і статистичним. Робота є цікавою історикам-науковцям, викладачам, управлінцям освіти й науки України, студентам закладів вищої і середньої освіти, а також тим, хто цікавиться історією освіти України в радянський час.
Посилання
Головіна, Н. (2010). 70 років. Фізичний факультет: інформаційно-призентаційне видання. Луцьк: ВНУ ім. Лесі Українки, 40 с.
Головіна, Н. (2007). З історії фізичного факультету Волинського державного університету ім. Лесі Українки.
Науковий вісник Волинського державного університету імені Лесі Українки. Фізичні науки. № 6. С. 52–58.
Державний архів Волинської області. Ф. Р-376, Оп. 7, Спр. 34. Арк. 6.
Державний архів Волинської області. Ф. Р-376, Оп. 7, Спр. 129. Арк. 72.
Державний архів Волинської області. Ф. Р-376, Оп. 7, Спр. 157. Арк. 128.
Державний архів Волинської області. Ф. Р-376, Оп. 7, Спр. 157. Арк. 170.
Державний архів Волинської області. Ф. Р-376, Оп. 7, Спр. 176. Арк. 52–53.
Державний архів Волинської області. Ф. Р-376, Оп. 7, Спр. 191. Арк. 138.
Державний архів Волинської області. Ф. Р-376, Оп. 7, Спр. 191. Арк. 245.
Державний архів Волинської області. Ф. Р-376, Оп. 7, Спр. 242. Арк. 33.
Калапуша, Л., Жила, О. (1999). До питання про витоки фізичного факультету ВДУ ім. Лесі Українки. Науковий вісник Волинського державного університету імені Лесі Українки. № 13. С. 177–185.
Левенець, О. (2018). Структура й функціонування радянської шкільної системи виховання в середині 60-х – у першій половині 80-х рр. ХХ ст. (на прикладі загальноосвітніх шкіл Волинської області). Науковий вісник Схід- ноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Історичні науки. Луцьк, № 6 (379). С. 91–96.
Наукові школи Волинського національного університету імені Лесі Українки / упоряд. А. Цьось, М. Вєтрова, І. Глова. Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2010. 100 с.
Нашому лазеру – 20. Педагог. 01.03.1990. С. 2.
Професори Волинського національного університету імені Лесі Українки / упоряд. А. Цьось, Н. Сірук, С. Тур- чик; за заг. ред. І. Коцана. Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2010. 110 с.