ВАЖЛИВІСТЬ ЦИФРОВОЇ ГРАМОТНОСТІ У ВИКЛАДАННІ ТА ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.4.24Ключові слова:
медіа в культурі, цифрова грамотність, медіаграмотність, інформаційна грамотність, медіаосвіта, викладання та вивчення іноземних мовАнотація
У сучасній культурі медіа, особливо цифровим, належить центральне місце. Уже раніше традиційні масмедіа значною мірою визначали форму культурного середовища. Нині, через поширення цифрових технологій, роль і значення медіа ще більше зросли. У цій ситуації здатність функціонувати в новому, дедалі більш цифровому культурному середовищі набуває вирішального значення. У першій частині статті розглядається поняття цифрової грамотності та пов’язані з ним поняття медіаграмотності й інформаційної грамотності. Далі у статті підкреслюється важливість активної роботи над підвищенням цифрової грамотності також у викладанні та вивченні мов, а в останній частині обговорюються практичні кроки, які можна зробити в цьому напрямі.
Посилання
Armanda, M., & Yosintha, R. (2022). The role of critical digital literacy in foreign language learning: A survey on young learners. Eternal (English, Teaching, Learning, and Research Journal), 8, 160–173. DOI: 10.24252/Eternal. V81.2022.A11
Bacalja, A., Beavis, C., & O’Brien, A. (2022). Shifting landscapes of digital literacy. The Australian Journal of Language and Literacy, 45 (2), 253–263. DOI: 10.1007/s44020-022-00019-x
Barassi, V. (2018). The child as datafied citizen: Critical questions on data justice in family life. In G. Mascheroni, C. Ponte, & A. Jorge (Eds.), Digital parenting: The challenges for families in the digital age (pp. 169–177). Nordicom. URL: http://norden.diva-portal.org/smash/get/diva2:1535909/fulltext01.pdf
Gilster, P. (1997). Digital literacy. Wiley.
Gregori-Signes, C. (2001). Language teaching and media literacy. In H. Ferrer Mora, B. Pennock Speck, P. Bou Franch, C. Gregori-Signes, & M. del Mar Marti Viano (Eds.), Teaching English in a Spanish setting (pp. 123–136). Universidad de Valencia, Departamento de Filología Inglesa y Alemana.
Gregori-Signes, C. (2008). Integrating the old and the new: Digital storytelling in the EFL language classroom. GRETA Journal, 16(1–2), 43–49.
Koltay, T. (2011). The media and the literacies: Media literacy, information literacy, digital literacy. Media, Culture & Society, 33(2), 211–221. DOI: 10.1177/0163443710393382
Leaning, M. (2019). An approach to digital literacy through the integration of media and information literacy. Media and Communication, 7(2), 4–13. DOI: 10.17645/mac.v7i2.1931
Lindgren, S. (2017). Digital media and society: Theories, topics and tools. Sage Publications.
McBrayer, J.P. (2021). Beyond fake news: Finding the truth in a world of misinformation. Routledge.
McQuail, D. (2010). McQuail’s mass communication theory (6’th ed.). Sage Publications Ltd.
Marin, V.I., & Castaneda, L. (2022). Developing digital literacy for teaching and learning. In O. Zawacki-Richter & I. Jung (Eds.), Handbook of open, distance and digital education (pp. 1–20). Springer Nature. DOI: 10.1007/978-981-19-0351-9_64-1
Potter, W.J. (2016). Media literacy (8’th ed.). Sage Publications.
Wuyckens, G., Landry, N., & Fastrez, P. (2022). Untangling media literacy, information literacy, and digital literacy: A systematic meta-review of core concepts in media education. Journal of Media Literacy Education, 14, 168–182. DOI: 10.23860/JMLE-2022-14-1-12.
Turow, J. (2017). Media today: Mass communication in a converging world (6’th ed.). Routledge.