РОЛЬ ТЕХНОЛОГІЙ ТА СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У ПОШИРЕННІ ХАЛЛЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.3.45

Ключові слова:

Халлю (корейська хвиля), цифрові платформи, соціальні медіа, вплив технологій, культурна динаміка, культурна глобалізація

Анотація

Технологічні досягнення та соціальні мережі від початку своєї появи слугували потужним інструментом для стрімкої глобалізації, зокрема, в культурному плані. Масова культура європейських країн та країн Америки всередині мала стабільну циркуляцію, що також правдивим є для країни Азіїї. Та варто звернути особливу увагу на трансформаційну та важливу роль технологій і соціальних мереж в контексті культурного взаємообміну, поширення та цілеспрямованого розповсюдження культурних продуктів таких азійських країн, як Японія, Південна Корея та Китай (КНР). На прикладі поширення та популяризації Халлю, широко відомої як "Корейська Хвиля" розглянуто, як технологічні досягнення 21-го століття вивели південнокорейську поп-культуру за географічні межі, сприяючи створенню глобальних спільнот відданих фанатів. Вивчення взаємодії між Халлю та технологіями показує, що існують складні взаємозв’язки та залежності між контентом та технологічною сферою, що охоплюють цифрові платформи, соціальні медіа та динамічний ландшафт фан-культури. Різні стрімінгові сервіси, цифрові платформи, такі як YouTube, X (Twitter), Instagram, TikTok, є стабільними площинами для глобального поширення південнокорейського контенту креативної індустрії. Музичні відеокліпи у стилі к-поп, корейські драми, корейська література та культура загалом – завдяки цифровим платформи вони отримали безпрецедентний доступу до різноманітнихх аудиторій по всьому світу. На прикладі кліпу Psy "Gangnam Style", розміщеному на YouTube, чудово демонструється глобальна привабливість к-попу, що створила підґрунтя для подальших успіхів таких гуртів, як BTS та BLACKPINK, TWICE та інших. Стрімінгові сервіси, зокрема Netflix, відіграли ключову роль у глобальному поширенні корейських драм. Інвестиції Netflix в оригінальні корейські серіали («Королівство», «Гра в кальмара»), привернули підвищену міжнародну увагу, підкресливши ефективність цифрових платформ у просуванні корейського сторітелінгу в усьому світі, який своєю якістю та доступністю ще більше полегшує глобальне сприйняття корейської культури. Зміна парадигми комунікації між фанатами та артистами очевидна завдяки таким платформам, як VLIVE та Weverse, що дозволяють артистам тісно взаємодіяти зі своєю глобальною фан-базою. Музичні стрімінгові платформи, такі як Spotify та Apple Music, розширили глобальне охоплення K-pop, тоді як соціальні медіаплатформи, такі як X (Twitter), Instagram та Facebook, підтримують інтерес аудиторії та сприяють популярності K-pop артистів через оновлення в режимі реального часу та взаємодію з фанатами. Окрім музики та дорам, цифрові платформи сприяли глобальному поширенню корейських веб-мультфільмів, а такі платформи, як LINE та Webtoon, пропонують їхні переклади на різні мови. Платформи соціальних мереж, зокрема X (Twitter), стали важливими центрами для глобальних фан-спільнот, сприяючи поширенню хештегів, пов’язаних з к-попом, у всьому світі. В основі дослідження ліг комплексний аналіз симбіотичного зв’язку, притаманний халлю та технологіям. Взаємозв’язок цифрових платформ, соціальних мереж і фан-культури не лише підняв південнокорейську поп-культуру до небувалих світових висот, а й переосмислив динаміку залучення фанів і поширення культури в цифрову епоху.

Посилання

Benjamin, J. (2017). Happy Anniversary, Blackpink: A Breakdown of Their Major Chart Accomplishments After 1 Year. Billboard. URL: https://www.billboard.com/pro/blackpink-one-year-anniversary-chart-statistics-bubbling-under/(дата звернення: 27.08.2023).

Berkowitz, J. (2020). Netflix announces first K-pop original documentary 'BLACKPINK: Light Up the Sky'. Netflix. URL:https://about.netflix.com/en/news/ netflix-first-k-pop-documentary-blackpink-light-up-the-sky (дата звернення: 01.09.2023).

Borisova, T. P. (2022). South Korea’s national strategy for promoting Korean culture and language abroad (Doctoral dissertation). Sofia University “St. Kliment Ohridski”.

Boyd, D. J. (2022). Crunchyroll and the Webtoon-Image: Reterritorialising the Korean Digital Wave in Telecom Animation’s Tower of God (2020) and MAPPA’s The God of High School (2020). In Streaming and Screen Culture in Asia-Pacific (pp. 285–308). Cham: Springer International Publishing.

Chan, T. (2021). BTS Tops Twitter’s List of Most Popular Artists for Fourth Year in a Row. RollingStone. URL: https://www.rollingstone.com/music/music-news/bts-twitter-account-mentions-fans-1128480/ (дата звернення: 01.09.2023).

Eun-byel, I. (2021) Korean Wave fans surpass 100 million: report. The Korea Herald. URL: https://www.koreaherald.com/view.php?ud=20210114000861 (дата звернення: 27.08.2023)

Galantowicz, S. M. (2021). Understanding K-Pop Twitter as a site of Transnational Social Media Activism. UVM College of Arts and Sciences College Honors Theses. 104. URL: https://scholarworks.uvm.edu/castheses/104 (дата звернення: 27.08.2023).

K, J. (2017). BTS Becomes First K-Pop Group To Win At Billboard Music Awards. Soompi. URL: https://www.soompi.com/article/987681wpp/bts-becomes-first-k-pop-group-win-billboard-music-awards (дата звернення: 01.09.2023).

Ke, B. (2023). 9 virtual K-pop idols we’re stanning right now. NextShark. URL: https://nextshark.com/virtual-k-popidols-listicle (дата звернення: 01.09.2023). Kim, M., Lee, Y., & Lee, J. (2022). Multi-view layout design for VR concert experience. In Proceedings of the 30th ACM International Conference on Multimedia (pp.818-826). Kim, P., & Hutt, E. (2021). K-pop as a social movement: Case study of BTS and their fandom ARMY. Journal of Student Research, 10(3).

Kwaak, J. S. (2021). Inside the business of BTS – and the challenges ahead. Billboard. URL: https://www.billboard.com/music/features/bts-billboard-cover-story-2021-interview-9618967/ (дата звернення: 01.09.2023).

Lee, I. (2018). Effects of Contact with Korean popular culture on KFL learners' motivation. The Korean Language in America, 22(1), 25–45.

이신영(2013) ‘별을 따고 싶나요? 대작 만들어야’ ≪조선일보≫ 2013년7.13. [Lee, Shin-young (2013) 'Want to win a star? Make a masterpiece' ≪Joseon Ilbo≫ 13 July 2013] URL: https://terms.naver.com/entry.naver?docId=2275799&cid=42219&categoryId=51198 (дата звернення 03.03.2023)

Li, X. (2022). Reasons for the Success of KPOP (Korean Popular Music) Culture in the International Spread. In 2022 8th International Conference on Humanities and Social Science Research (ICHSSR 2022) (pp. 2617–2621). Atlantis Press.

Minsung, K. (2022). The Growth of South Korean Soft Power and Its Geopolitical Implications. Journal of Indo-Pacific Affairs, Air University Press. URL: https://www.airuniversity.af.edu/JIPA/Display/Article/3212634/the-growth-of-southkorean-soft-power-and-its-geopolitical-implications/ (дата звернення: 27.08.2023). Newsroom. (2021). BTS WORLD’s

latest update includes a new chapter featuring Jung Kook in the magic shop. Netmarble. URL: https://ch.netmarble.com/Eng/Newsroom/Detail?post_seq=2299&bbs_code=1020&post_tag=BTS%20WORLD (дата звернення: 01.09.2023).

Осадча, Л. (2021). Феномен корейської хвилі в метамодерному середовищі європейської культури. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, (2), 49–56.

Park, J. H., Kim, K. A., & Lee, Y. (2022). Theorizing the Korean Wave| Netflix and Platform Imperialism: How Netflix Alters the Ecology of the Korean TV Drama Industry. International Journal of Communication, 17, 20.

Park, S., Jo, H., & Kim, T. (2023). Platformization in local cultural production: Korean platform companies and the K-pop industry. International Journal of Communication, 17, 22.

Scott, K. (2019). K-Pop band BTS makes Grammy Awards debut, fans lose it on social media. Global News. URL: https://globalnews.ca/news/4946405/bts-2019-grammy-awards/ (дата звернення: 01.09.2023).

Spangler, T. (2020). BTS ’Dynamite’ Breaks YouTube Record for Most-Viewed Video in First 24 Hours, With 101 Million Views. Variety. URL: https://variety.com/2020/digital/news/bts-dynamite-youtube-record-most-viewed-24-hour-1234743960/ (дата звернення: 01.09.2023).

Statista Search Department (2023) Number of inbound visitors to South Korea

from 2000 to 2022. [Infographic]. Statista. URL:https://www.statista.com/statistics /709116/south-korea-inboundvisitors/(дата звернення: 27.08.2023).

Ting, J. (2020). BTS Breaks Their Own Record With 'BE'. Paper. URL: https://www.papermag.com/bts-bealbum#rebelltitem5 (дата звернення: 01.09.2023).

Walfisz, J. (2022). The history of virtual concerts - from K-pop to ABBA Voyage. EuroNews.Culture. URL: https://www.euronews.com/culture /2022/05/27/the-history-of-virtual-concerts-from-k-pop-to-abba-voyage (дата звернення: 27.08.2023).

Zellner, X. (2019). Blackpink’s ‘Kill This Love’ Makes K-Pop History on Hot 100 & Billboard 200 Charts. Billboard. URL: (дата звернення: 01.09.2023).

Yonhap. (2017). BTS becomes 1st K-pop act to break into Spotify's Global Top 50. Yonhap News Agency. URL: https://en.yna.co.kr/view /AEN20170920002400315 (дата звернення: 01.09.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-25

Як цитувати

Руських, С. (2023). РОЛЬ ТЕХНОЛОГІЙ ТА СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У ПОШИРЕННІ ХАЛЛЮ. Культурологічний альманах, (3), 319–329. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.3.45

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ