ТРАДИЦІЙНІ ТА СУЧАСНІ ФОРМИ МИСТЕЦТВА В ЗОВНІШНІЙ КУЛЬТУРНІЙ ПОЛІТИЦІ КИТАЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.4.35

Ключові слова:

культурна дипломатія, зовнішня культурна політика, м’яка сила, традиційні й сучасні форми мистецтва, маньхуа, дунхуа, сі-поп, драми

Анотація

Метою статті є розкриття деталей еволюції китайського культурного ландшафту та його впливу на світовій арені в дипломатичному й міжкультурному контекстах, беручи до уваги культурні надбання як Китайської Народної Республіки, так і Республіки Китай. Дослідження узагальнює огляд актуальних тематичних публікацій, визначає невирішені питання, пропонує перспективи подальших досліджень у цій сфері. Як інструменти зовнішньої культурної політики аналізуються традиційні китайські перформативні мистецтва й сучасні форми культурного самовираження – маньхуа (комікси), дунхуа (анімаційні серіали), сі-поп (китайська популярна музика) та драми (фільми й серіали). Міждисциплінарний підхід дослідження слугує вивченню динамічного злиття традиційних і сучасних елементів у художньому вираженні; технологічних інновацій у цифровому мистецтві; соціальної ангажованості мистецтва як форми коментування, культурного активізму. Наукова новизна роботи полягає в цілісному підході, що поєднує традиційні й сучасні культурні форми, робить внесок у дискурс про культурну дипломатію та глобальні культурні взаємодії, зокрема, в українському академічному полі. Результати підкреслюють стратегічне використання різноманітних форм мистецтва в культурній дипломатії Китаю. Отримані результати роблять внесок як у наукову, так і в практичну сферу, забезпечуючи розуміння культурного впливу Китаю та закладаючи основу для майбутніх досліджень.

Посилання

Bao H. (2018). Review of Chinese social media platforms focusing on WeChat and Weibo: digital curating and cultural promotions. Electronic Visualisation and the Arts, 32–38. http://dx.doi.org/10.14236/ewic/EVA2018.6.

BINKS, Hilary, Zhuan HUANG, Xianting LI, and Edward LUCIE-SMITH. Dream 2001: Contemporary Chinese Art Exhibition. London: The Red Mansion, 2001.

Chan F., Willis A. (Eds.). (2016). Chinese Cinemas: International Perspectives. Routledge.

Chen S. (2023). Gift Exchange and the Diplomacy. In Art, Science, and Diplomacy: A Study of the Visual Images of the Macartney Embassy to China, 1793 (pp. 31–51). Singapore: Springer Nature Singapore.

Chung F.M.Y. (2021). Translating culture-bound elements: A case study of traditional Chinese theatre in the socio-cultural context of Hong Kong. Fudan Journal of the Humanities and Social Sciences, 14 (3), 393–415. https://doi.org/10.1007/s40647-021-00322-w.

Dams T., Rühlig T., Tonchev P. (2021). Does China still care about soft power? Assessing the diversity of approaches in Europe. China’s Soft Power in Europe Falling on Hard Times, 5–13.

Escande Y. (2021). Some Aesthetic and Artistic Categories in Chinese Painting and Calligraphy. The Bloomsbury Research Handbook of Chinese Aesthetics and Philosophy of Art, 155.

Gill B., Huang Y. (2023). Sources and limits of Chinese ‘soft power’. In Survival (pp. 17–35). Routledge. DOI: 10.1080/00396330600765377.

Gomichon M. (2013). Joseph Nye on soft power. E-International relations students, 8.

Головащенко М.В. (2023). Інтермедіальний вимір творів манґа на прикладі сучасного твору «Бойовий ангел Аліта». Вплив японської манґи на літературний жанр коміксів Південної Кореї.

Lent J.A. (2015). Asian comics. Univ. Press of Mississippi. DOI: 10.4337/9780857933409.

Lier Y.H. (2020). Influence Of Modern Chinese Popular Music: The Case Study Of Jay Chou (Doctoral dissertation, UTAR).

Peng W. (2015). China, film coproduction and soft power competition (Doctoral dissertation, Queensland University of Technology).

Santos R.O D., Bueno A. (2022). “A Chinese life” in classroom: Contemporary China in comics. História (São Paulo), 41. DOI: 10.1590/1980-4369e2022039.

Tian M. (2012). Mei Lanfang and the twentieth-century international stage: Chinese theatre placed and displaced. Springer.

Туча О.О. (2022). Популяризація видавництв української комікс-індустрії у медіа: добірка рецензій (Master's thesis, Сумський державний університет).

Чжан Ц. (2023). Феномен фільмів бойових мистецтв у китайському кінематографі. Традиції, стилістика, провідні митці. Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені ІК Карпенка-Карого, (32), 124–132.

Whyke T.W., Brown M.S. (2023). Re-animating Chinese Myths: Mythology and/as Mythologies in Contemporary Chinese Animation. In Chinese Film in the Twenty-First Century (pp. 114–135). Routledge. DOI: 10.13140/RG.2.2.24041.16486.

Wu M., Sippe J., Sivakumar D., Burg J., Anderson P., Wang X., Wustrow E. (2023). How the Great Firewall of China detects and blocks fully encrypted traffic. In 32nd USENIX Security Symposium (USENIX Security 23) (pp. 2653–2670).

Zheng J. (2009). Zhang Xiaogang: Shadows in the Soul. Charta.

Zhu Y., Edney K., Rosen S. (Eds.). (2019). Soft power with Chinese characteristics: China’s campaign for hearts and minds. Routledge.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-30

Як цитувати

Руських, С. О. (2023). ТРАДИЦІЙНІ ТА СУЧАСНІ ФОРМИ МИСТЕЦТВА В ЗОВНІШНІЙ КУЛЬТУРНІЙ ПОЛІТИЦІ КИТАЮ. Культурологічний альманах, (4), 255–261. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.4.35

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ