АНАЛІЗ КОМУНІКАЦІЙНИХ МЕРЕЖ У КУЛЬТУРНИХ КОНТЕКСТАХ

Автор(и)

  • Олексій Володимирович Бутенко Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського https://orcid.org/0009-0002-9332-4268

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.11

Ключові слова:

мережа, культурна мережа, комунікаційна мережа, аналіз комунікаційних мереж.

Анотація

Дослідження та розвиток культурних мереж комунікації стає все більш актуальним у сучасному світі глобалізації та багатокультурності. Однією із ключових ідей описаних напрямів є використання культурних моделей для сприяння міжнаціональній співпраці та розроблення ефективних комунікаційних стратегій. У результаті проведеного аналізу культурних моделей стає можливим розроблення інструментів і впровадження процесів, які підтримують узгодженість і взаєморозуміння між спільнотами різних культур. У статті розглядається вплив мережевої логіки на сучасну культуру з погляду сучасних технологій і соціальних трансформацій. Аналізується поняття мережі як елементу соціальної морфології та розглядається його роль у контексті культурних мереж і символічних форм. Висвітлюються зміни в суспільних процесах, виробництві, владі та культурі під впливом мережевої логіки. Також розглянуто підхід аналізу культурної мережі як інструмент для вивчення розподілу ментальних моделей у межах культурної групи та динаміки культури. Зазначається, що цей підхід дозволяє розглядати культуру як мережу ідей і вивчати, як ці ідеї організовані та поширюються. Описано методологію аналізу культурної мережі, спрямованої на виявлення, аналіз і представлення спільних вірувань, цінностей і когнітивних концепцій у культурних групах. Розглянуто важливість розрізнення між культурними моделями та когнітивними звичаями. Культурні моделі вважаються відображенням знань і уявлень, спільних для окремої культурної групи, тоді як когнітивні звичаї належать до способів мислення й ухвалення рішень, які можуть варіюватися в різних культурах. Культурні моделі є важливим інструментом для розуміння того, як члени окремих культурних груп сприймають світ навколо себе. Вони включають в себе знання та ментальні уявлення, які розподіляються між членами культурної групи та впливають на їхні рішення та дії. Патенти, авторське право, товарні знаки та промислові зразки; видання газет, книг і періодичних видань; радіомовлення та кабельне телебачення; мережеві відео та телекомунікації; економіка виробництва знань і освіти – це лише деякі з галузей, практик і видів діяльності, на які має бути скерована увага дослідника комунікаційних мереж у культурних контекстах.

Посилання

Castells, M. (2007). Communication, power and counter-power in the network society. International journal of communication, 1 (1), 29.

Emirbayer, M., & Goodwin, J. (1994). Network analysis, culture, and the problem of agency. American journal of sociology, 99 (6), 1411–1454.

Fuchs, S. (2009). The behavior of cultural networks. Soziale Systeme, 15 (2), 345–366.

Piechota, G. (2017). Cultural Differences in Network Communication-Analysis on the Basis of Communication Behaviour in a High-Context and Low-Context Culture. Journal of Media Critiques, 3 (11), 87–95.

Wijayanto, E. (2023). Technoculture as a Culture Revolution in Network Society. Asia-Pacific Research in Social Sciences and Humanities, Arts and Humanities Stream (AHS-APRISH 2019), 227–238.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-15

Як цитувати

Бутенко , О. В. (2024). АНАЛІЗ КОМУНІКАЦІЙНИХ МЕРЕЖ У КУЛЬТУРНИХ КОНТЕКСТАХ. Культурологічний альманах, (2), 103–107. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.11