ПИТАННЯ ВПЛИВУ НАУКОВОГО ЗНАННЯ НА СВІТОГЛЯД ЗДОБУВАЧІВ МЕДИЧНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.17

Ключові слова:

наука, освіта, світогляд, медицина, медична освіта.

Анотація

У роботі на основі поєднання підходів філософії науки і філософії освіти досліджено змістовні аспекти впливу наукового знання на формування світогляду студентів та аспірантів медичних ЗВО. Визначено основні концептуальні питання, які зумовили логіку та методологію цього дослідження: відповідність навчальних дисциплін новітнім досягненням відповідних наук, відповідність систем освіти парадигмальним змінам у науці та культурі. У зв’язку з цим проаналізовано підходи до класифікації наук, тенденції диференціації та інтеграції в процесі переходу від класичної до постнекласичної моделі науки. Обґрунтовано, що сучасна медицина все більше набуває статусу синтетичної науки, оскільки вона органічно пов’язана не тільки з природничими та клінічними, але й із соціально-гуманітарними, інструментальними, технічними науками. Тому професійна підготовка здобувачів медичної вищої освіти потребує формування у них комплексних компетенцій. У роботі застосовано філософські, загальнонаукові і спеціальні соціологічні методи збирання, оброблення та аналізування інформації. Авторами у складі соціологічної групи Національного медичного університету імені О.О. Богомольця було проведено анкетне опитування студентів (3–5 курсів) та аспірантів університету (N=339).

Посилання

Alvargonzález, D. (2022). Fundamentals of the Claassification of Science. URL: https://www.researchgate.net/

publication/359037526_Fundamentals_of_the_Classification_of_Sciences.

Васильєва, І. (2010). Людина в релігійному вимірі: монографія. Київ: Книга плюс; Херсон: ПП Кальченко, 346 с.

Васильєва, І. (2018). Методологічні аспекти філософії медицини та вищої медичної освіти. Гуманітарні виміри трансформації сучасної вищої освіти: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 17–18 травня 2018 року, м. Київ: вид-во НМУ імені О. Богомольця, с. 39–40.

Васильєва, І. (2019). Філософія медицини в контексті тенденцій інтеграції та диференціації. Філософія науки, техніки і архітектури в гуманістичному вимірі: матеріали 2-ї Всеукраїнської наукової конференції (м. Київ, 29–30 листопада 2019 року) / відп. за випуск І. Чорноморденко. Київ: КНУБА, с. 11–13.

Васильєва. І., Нечушкіна, О., Кірієнко, С. (2019). Питання здоров’я людини в системі сучасної вищої медичної освіти. Філософія, наука і освіта: Треті академічні читання пам’яті професора Г.І. Волинки, 17–18 травня 2019 року. Київ: ТОВ «ВАДЕКС», с. 159–163.

Massachusetts Institute of Technology (2024). URL: htpps://www.mit.edu/education.

Нові технології в медицині: загальний огляд (2018). URL: https://medstar.ua/novi-tehnologii-v-medicinizagalnij.

Петрушенко, В. (2021). Філософія і методологія науки: навчальний посібник. 2-ге вид., випр. і доп. Львів: Новий Світ – 2000, 200 с.

Wulff, H.R. (1990). Philosophy of medicine: an introduction. Oxford: Blackwell.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-15

Як цитувати

Кірієнко, С. В., & Лапутько, А. В. (2024). ПИТАННЯ ВПЛИВУ НАУКОВОГО ЗНАННЯ НА СВІТОГЛЯД ЗДОБУВАЧІВ МЕДИЧНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Культурологічний альманах, (2), 152–157. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.17