БАЗОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ІНФОРМАЦІЇ В МЕРЕЖЕВОМУ СУСПІЛЬСТВІ

Автор(и)

  • Віталій Олександрович Якубець Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського https://orcid.org/0009-0004-1667-8761

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.37

Ключові слова:

інформація, мережеве суспільство, інформаційне суспільство, споживання, знання.

Анотація

У статті висвітлено сутність поняття інформації в контексті мережевого суспільства. Розглядаються основні характеристики та властивості інформації, її вплив на суспільство та економіку. Продемонстровано, що інформація є нематеріальним ресурсом, що пронизує та трансформує різні сфери життя. Висвітлено важливість якісних аспектів інформації та проблеми оцінки її цінності на ринкових засадах. Встановлено, що інформація, порівняно з матерією або енергією, є нематеріальним ресурсом. Це означає, що вона не є об’єктом фізичної природи, а натомість представляє символи, знаки або дані, які виражають або вказують на певні концепти чи реальності поза собою. Таке нематеріальне становище інформації впливає на її поведінку та взаємодію з іншими законами природи. Інформація постійно трансформується через реципієнта, який її приймає. Вона не просто вводиться у виробничий процес чи використовується, а пронизує та трансформує самі виробничі процеси, суспільні взаємодії, погляди й уподобання. Це робить її відмінною від інших факторів виробництва та створює неперервний цикл впливу та змін. Виокремлюється ідея про те, що інформація, як епіфеномен для матерії та енергії, відіграє ключову роль у формуванні й зміні видів виробництва та споживання. Трансформація інформації через реципієнта підкреслює її постійний вплив на наше знання. У розумінні інформації як ключового ресурсу важливість якісних аспектів не може бути недооцінена, адже інформація, як символьна сутність, надає можливість постійного розвитку в сучасних економічних умовах. Аналізуються властивості інформації, її вплив на економіку та суспільство. Зокрема, висвітлено визначальні для розвитку концепції ідеї М. Кастельса інформаційного суспільства та глобальності. Інформація, як суспільне благо, вимагає ретельного вивчення якісних аспектів та врахування її впливу на процеси мислення й перетворення знань. Нарешті, стаття закликає до подальших наукових досліджень у цій галузі з урахуванням ширшого контексту інформаційної економіки та суспільства загалом.

Посилання

Babe, R. E. (2018). Communication and the transformation of economics: Essays in information, public policy, and political economy. New York: Routledge.

Castells, M. (2023). Social Theory Re-Wired: Materials for an Exploratory Theory of the Network Society. New York: Routledge.

Tehranian, Majid. (1990). Technologies of Power: Information Machines and Democratic Prospects. New Jersey: Ablex Publishing Corp.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-16

Як цитувати

Якубець, В. О. (2024). БАЗОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ІНФОРМАЦІЇ В МЕРЕЖЕВОМУ СУСПІЛЬСТВІ. Культурологічний альманах, (2), 313–317. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.37