ВПЛИВ ПОЛІТИЧНИХ, СОЦІАЛЬНИХ ТА КУЛЬТУРНИХ ЧИННИКІВ НА ХОРОВУ КУЛЬТУРУ ПОДІЛЛЯ (КІНЕЦЬ ХХ – ПЕРША ЧВЕРТЬ ХХІ СТОЛІТТЯ)

Автор(и)

  • Тетяна Вікторівна Косінська Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв https://orcid.org/0009-0008-7756-6279

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.45

Ключові слова:

хорова культура, Поділля, хорові колективи, політичні чинники, соціальні чинники, культурні чинники.

Анотація

У статті схарактеризовано вплив політичних, соціальних та культурних трансформацій на хорову культуру Поділля з кінця XX століття до першої чверті XXI століття. Доведено, що ці трансформації суттєво модифікували сприйняття хорової культури в регіональному контексті. Наголошено на тому, що нові явища, як-от перехід від комуністичного режиму та здобуття Україною незалежності, пандемія COVID-19, глобалізація і технологічний прогрес, російсько-українська війна, вплинули на хорову культуру, зумовивши нові виклики та можливості. Акцентовано на важливості аналізу впливу суспільно-політичних та культурних умов на хорову культуру регіону. Окреслено етапи трансформації, зокрема зазначено ключові події, які визначили специфіку формування хорової культури Поділля. У підсумку підкреслено, що розуміння впливу політичних, соціальних та культурних трансформацій дає змогу зрозуміти сучасні тенденції в розвитку хорової культури Поділля та визначити шляхи подальшого її розвитку. Це актуалізує важливість подальшого дослідження цього явища в контексті культурології.

Посилання

Копієвська, О. Р. (2023). Культурні практики як стратегії детравматизації вітчизняного соціуму в умовах російсько-української війни. У пошуку нових сенсів полікультурного світу. Повоєнний діалог культур: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. С. 17–19. Київ: НАКККіМ. URL: https://nakkkim.edu.ua/images/Instytuty/novyny/02_23/230210_Konf_DIaChUK_ZMIST.pdf

Кравченко, А. І. (2012). Українська музична культура в контексті дослідження проблем культурологічної регіоніки. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, 4, 139–143. URL: https://elib.nakkkim.edu.ua/bitstream/handle/123456789/4278/Visnyk_4_12_%20(Kravchenko).pdf?sequence=1

Фесенко, Г. Г., Фесенко, Т. Г. (2016). Концептуальні підходи до стратегії культурного розвитку Кам’янця-Подільського. Кам’янець-Подільський у контексті українсько-європейських зв’язків: матеріали IV міжнародної науково-практичної конференції. С. 224–227. URL: http://eprints.kname.edu.ua/47481/1/Фесеннко%20Г.%2C%20Фесенко%20Т..pdf

Швець, І. Б. (2017). Музична культура Вінниччини в роки незалежності України: творчий досвід, сучасні тенденції розвитку. Наукові записки. Історія, 25, 223–228. URL: https://vspu.edu.ua/science/art/a173.pdf

Шейко, В., Богуцький, Ю. (2005). Формування основ культурології в добу цивілізаційної глобалізації (друга половина ХІХ – початок ХХІ ст.): монографія. Київ: Генеза.

Ярова, М. В. (2011). Становлення і розвиток співацької освіти на Поділлі (Кінець ХІХ – початок ХХ століття): автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.01. Київ. URL: file:///C:/Users/%D0%93%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C1/Downloads/100098017.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-16

Як цитувати

Косінська, Т. В. (2024). ВПЛИВ ПОЛІТИЧНИХ, СОЦІАЛЬНИХ ТА КУЛЬТУРНИХ ЧИННИКІВ НА ХОРОВУ КУЛЬТУРУ ПОДІЛЛЯ (КІНЕЦЬ ХХ – ПЕРША ЧВЕРТЬ ХХІ СТОЛІТТЯ). Культурологічний альманах, (2), 365–372. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.45

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ