ФІЛОСОФСЬКИЙ АНАЛІЗ КРЕАТИВНОСТІ ЛЮДИНИ ЯК ЧИННИКА ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (ЧЕРЕЗ ФЕНОМЕН КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ)
DOI:
https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.3.24Ключові слова:
економіка, креативна економіка, монетизація, креативність, творчість, індустрія, психологія, мистецтвоАнотація
У запропонованому дослідженні відбувається історико-філософський аналіз еволюції поняття «креативність» та розглядається у співвідношенні з терміном «творчість». Дотримуючись міждисциплінарного підходу, автор аналізує психологічні, філософські та культурологічні аспекти розуміння поняття креативності та його виникнення і розвитку. Креативність сама по собі не рідке явище. Вона притаманна в активній чи пасивній формі багатьом людям і є ознакою розвитку інтелекту людини. Незважаючи на те що креативні здібності вимагають у всіх сферах людського буття, сфери мистецтва та маркетингу були і залишаються найбільшим продуктом креативності та творчості людини. Автор статті зазначає, що креативність еволюціонувала в «креативну економіку», а з технологічними трансформаціями сьогодення креативна економіка виходить на новий рівень та займає вагоме місце в економічній системі світу. Робиться висновок, що продукти цієї особливої діяльності залишаються залежними від соціально-політичних, культурних подій, людських цінностей та ідеалів, які керуються наративами людини.
Посилання
Арістотель. (2020). Сетафізика. Фоліо.
Бутенко, е. (2023). Соціально філософські аспекти розвитку творчої особистості. у освіта та соціалізація особистості (с. 27–29). Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського. http://dspace.pdpu.edu.ua/bitstream/123456789/17599/1/butenko.pdf
Дослідження CASES: як війна вплинула на креативні індустрії України. (2022). https://cases.media/en/article/doslidzhennya-cases-yak-viina-vplinula-na-kreativni-industriyi-ukrayini
Креативна економіка: нова економічна епоха ХХІ ст. Концепт креативної економіки. Глобальні тренди. Потенціал та перспективи розвитку креативної економіки в Україні. (б. д.). https://creativeeconomy.center/wp-content/uploads/2021/12/2_5332503104040474153.pdf
Михалюк, А. (2021). Творчість та інновація: сучасний контент. Educological discourse, 3(34), 32–45. https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/37391/1/a_мykhaliuk_od.pdf
Ніколенко, К. (б. д.). Особливості та перспективи сучасних досліджень креативності. Інтелект. Особистість. Цивілізація. 88–96. http://elibrary.donnuet.edu.ua/2854/1/5-5-pb.pdf#page=88
Пономарьова, В., Захарченко, В. (2021). Психологічний аналіз феномена креативності як характеристики особистості. 124–127. https://books.google.pl/books?hl=tr&lr=&id=3t8peaaaqbaj&oi=fnd&pg=p
a124&dq=феномен+креативності&ots=ayirsicmoq&sig=1tutmseeegrnef6galhonhab14u&redir_esc=y#v=onepage&q=феномен%20креативності&f=false
Руденко, Т., Потіщук, О. (б. д.). Антропологічні виміри творчості як феномену духовно-соціального буття. https://ela.kpi.ua/server/api/core/bitstreams/6e61be05-c9b0-49c7-95a0-10a9558dc6dd/content
Сохацька, О. (2017). Монетизація соціальних медіа у глобальному інформаційному просторі. https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/527
Чиж, О. (2022). Основні напрями вивчення феномена креативності. Київський науково-педагогічний вісник, 25(25), 63–67. http://knopp.org.ua/file/25_2022.pdf#page=63