BLOGGING IN CREATIVE INDUSTRIES: CULTURAL CHALLENGES

Authors

  • Mykola Viktorovych Buhaiov

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.1.2

Keywords:

creative industries, culture, innovative technologies, management, economic activity, interactivity

Abstract

The article provides a cultural analysis of the history of forming the concept of creative industries and developing creative industries as a sociocultural practice from the origin to the modern era. The author covers the genealogy of modern creative economy from the industrial revolutions of the 19th – 20th centuries. The blurring of the boundaries between consumption and production of content in the context of modern creative practices is emphasized. It is analyzed the economic and socio-cultural potential of the development of creative industries for Ukraine, as well as the latest legislative initiatives that contribute to creating conditions for the evolution of creative industries. The research establishes that despite the current riskiness of projects’ implementation in the relevant realm, it has unprecedented transformative potential for both new and traditional practices and spaces (museums, theatres) amidst the COVID-19 pandemic.

References

Про внесення змін до Закону України «Про культуру» щодо визначення поняття «креативні індустрії»: Закон України від 19.06.2018 № 2458-VII. Відомості Верховної Ради (ВВР). 2018. № 34. Ст. 257. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2458-19

Культурні та креативні індустрії: вебсайт, розроблений у межах Програми ЄС-Східного Партнерства Культура та Креативність у 2015–2018 роках. URL: https://www.culturepartnership.eu/ua/publishing/course/lecture-5

Наслідки карантину для креативної індустрії. Укрінформ : мультимедійна платформа іномовлення України. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3139014-cerez-karantin-kreativna-industria-vze-vtratila-3-milardi-ta-300-tisac-robocih-misc-tkacenko.html

Общение с единомышленниками иинтересные факты. Creative: креативная индустрия сегодня. 2016. С. 4–5. URL: https://canon.a.bigcontent.io/v1/static/636899603128963291MK_think_guides_03_ru

Мадиевская Неля.Креативный сектор в Украине: как заниматься творчеством и зарабатывать. The Point : онлайн-журнал сайтаrobota.ua про пошук роботи, кар'єру і саморозвиток. 2019. URL: https://thepoint.rabota.ua/kreatyvnyy-sektor-v-ukrayne-kak-zanymatsya-tvorchestvom-y-zarabatyvat/

Published

2022-07-11

How to Cite

Buhaiov М. В. (2022). BLOGGING IN CREATIVE INDUSTRIES: CULTURAL CHALLENGES. Культурологічний альманах, (1), 9–11. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.1.2

Issue

Section

Статті