CREATIVE ASSIMILATION IN THE URBAN SOCIO-CULTURAL SPACE (THE CASE OF URBAN TOURISM DEVELOPMENT)

Authors

  • Ctepan Ivanovych Dychkovskyi

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.1.5

Keywords:

urban tourism, communications, historical and cultural tourism, development strategy, urban environment, innovations

Abstract

The article studies urban tourism as a sociocultural practice endowed with considerable professional, heuristic, economic and social potential for the development of a modern city. It is highlighted the role of modern creative innovations in urban development and the need for their correlation with a historical tradition of every urban space. The author regards urban tourism as a basic post-industrial socio-economic resource focused on fulfilling the cultural- heuristic potential of every tourist and citizen. It is differentiated between urban tourism as a modern cultural practice on the one hand and traditional cultural-educational tourism on the other. The research proves that the progress of the infrastructure of urban tourism is mainly driven by heightened popular interest in the use of cultural goods. It is covered the strategic importance of the progress of urban tourism as a component of modern effective urban management and the intensification of international economic relations.

References

Урбаністична Україна: в епіцентрі просторових змін : монографія / за ред. К. Мезенцева, Я. Олійника, Н. Мезенцевої. Київ : Видавництво «Фенікс», 2017. 438 с.

Гладкий А. В. Сущность, факторы развития и основные функции урботуризма. Псковский регионологический журнал. 2016. № 4 (28). С. 96–111. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/suschnost-faktory-razvitiya-i-osnovnyefunktsii-urboturizma

Писаревський І.М. Туризм і місто: баланс інтересів. Комунальне господарство міст. 2011. № 100. С. 368–373.

Смирнов І.Г. Логістичний потенціал сталого розвитку урботуризму: світовий та український досвід. Сервісна економіка в умовах глобальної конкуренції: правовий та інституційний виміри. Service Economy in the Context of Global Competition: Legal and Institutional Dimensions : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 15–16 лист. 2017 р. / відп. ред. А.А. Мазаракі. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2017. С. 24–27.

Парфіненко А.Ю. Подієвий туризм як чинник формування туристичної привабливості міста. Географія та туризм. 2015. Вип. 34. С. 144–154.

Published

2022-07-11

How to Cite

Dychkovskyi C. І. (2022). CREATIVE ASSIMILATION IN THE URBAN SOCIO-CULTURAL SPACE (THE CASE OF URBAN TOURISM DEVELOPMENT). Культурологічний альманах, (1), 17–19. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.1.5

Issue

Section

Статті