ONLINE REPRESENTATION OF AN ART INSTITUTION USING THE EXAMPLE OF THE LNAA GALLERY
DOI:
https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.1.11Keywords:
institution, representation, communication, audienceAbstract
The article considers sweeping changes in the digital representation of artistic life due to the circumstances of the Covid-19 era. It is highlighted the presence of the factor of fierce competition of artistic discourse with popular content amidst the fragmented social reality of the pandemic. The author provides models and methods of realization of concrete communicative strategies, the purpose of which was to convey the historical and artistic meanings accumulated by cultural institutions to different target audiences. The case of the LNAA (Lviv National Academy of Arts) gallery demonstrates a wide range of opportunities for the effective promotion of artistic content in the context of limitations with the use of digital technologies. It is emphasized the importance of diversification of communication channels to reach the largest possible audiences of cultural recipients and the most accurate targeting of cultural messages in accordance with their final requests.
References
Вовк Н. & Лісіна С. Репрезентація культурної спадщини України через електронні виставки. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2019. № 2.
Мєднікова Г. С. Концепт «культурні практики» та його роль у трансформації сучасної культури. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. 2017. Вип. 37 (50). С. 30–39.
Волков С. М. Соціокультурна динаміка інституалізаційних, інтеграційних та регіоналізаційних процесів в мистецькій освіті України : культурологічний аспект : дис. … д-ра культурології : 26.00.01 / М-во культури України ; Нац. акад. керівних кадрів культури і мистецтв. К., 2013. 413 с.
Герчанівська П. Е. Культурологія: термінологічний словник. К. : Національна Академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2015. 439 c.