СТАНОВЛЕННЯ ДИДЖЕЙ-КУЛЬТУРИ. ВІД ПОЧАТКУ ДО ЕПОХИ ДИСКО: ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНИЙ АНАЛІЗ
DOI:
https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.10Ключові слова:
вініл, грамофон, диджей, електронна музика, електронна танцювальна музика, мистецтво диджеїнгу, популярна культура.Анотація
Стаття присвячена розгляду процесу становлення такого відносно молодого явища, як культура диджеїнгу. Зосереджено увагу на постаті диджея в історії популярної музики. Досліджено шлях розвитку звукозапису від винайдення грамофона до появи специфічних диджейських інструментів. Виявлено, що поряд із записом стоїть той, хто його відтворює і транслює для слухачів – це диск-жокей (скорочено DJ). Історія програвання та відтворення звукозаписів цікавить дослідників і любителів музики. Під час розгляду історії диджейської справи можна побачити, як ця діяльність впливала на розвиток популярної музики, як диджеї буквально робили популярними пісні або створювали нові жанри. З розвитком радіомовлення та відмовою від оркестрів в етері диджей посів важливе місце як персона, яка відповідає за те, що буде слухати аудиторія. Джерелознавчою основою статті стали доступні документальні матеріали у вигляді журналістських досліджень, друкованих видань та інтерв’ю. Базовим методом дослідження є метод включеного спостереження. Завдяки окресленій методології вдалося відповісти на питання, що саме криється за абревіатурою DJ, як їхня діяльність супроводжувала розвиток популярної музики й індустрії звукозапису двадцятого століття. У статті розглянуто історичний розвиток деяких музичних жанрів, які утворилися за допомогою специфічних диджейських практик. За допомогою документальних матеріалів показано, як відбувалося становлення такого явища, як культура диджеїнгу. Показано історичний розвиток цієї діяльності від появи першого грамофона до ери диско.
Посилання
Brewster, Bill, Broughton, Frank (1999). Last Night a DJ Saved My Life: The History of the Disc Jockey – London: Headline Book Publishing.
Brewster, Bill, Broughton, Frank (2006). How to DJ (properly): The Art and Science of Playing Records – London: Headline Book Publishing.
Darko Listen (19 August, 2019). Ukrainian underground scene is blooming like never before, and not only in Kyiv. Trommel. URL: https://trommelmusic.com/featured/ukrainian-underground-scene-is-blooming-as-never-before-and-not--only-in-kyiv/.
Fisher, Marc (2007). Something in the Air. New York: Random House.
Fraanje, Tim (February 20, 2023). Ukrainian rave scene surviving the war. Vice. URL https://www.vice.com/en/article/k7bvne/ukrainian-rave-scene-surviving-the-war, February 20, 2023.
Fong-Torres, Ben (2001). The Hits Just Keep on Coming: The History of Top 40 Radio. London: Backbeat.
Mittelstadt, Austin (2020). The History of DJ Equipment. Retrieved from URL: https://www.channelaudiogroup.com/single-post/history-of-dj-equipment.
Rapp, Tobias (2010). Lost And Sound. Berlin: Innervisions.
Rohter, Larry (30 October 2010). Museum Acquires Storied Trove of Performances by Jazz Greats. New York Times. URL: https://www.nytimes.com/2010/08/17/arts/music/17jazz.html?pagewanted=all .
Sacks, Leo (October 12, 2007). The Soul of Jerry Wexler. The New York Times. Retrieved from URL: https://www.nytimes.com/1993/08/29/books/the-soul-of-jerry-wexler.html.
Topolska, Anastasia (3 May, 2016). City Guide Kyiv Ukraine. Electronic Beats. URL: https://www.electronicbeats.net/city-guide-kiev-ukraine/.
Thaddeus-Johns, Josie (14 November, 2019). Berlin Club Bouncers. The New York Times. URL: https://www.nytimes.com/2019/11/14/arts/music/berlin-club-bouncers.html.
Федорова, Анастасія (25 October 2017). Max-Von-Gumppenberg Patrick Bienert Wake up nights Kiev raver. Dazed. URL: https://www.dazeddigital.com/art-photography/article/37862/1/max-von-gumppenberg-patrick-bienertwake-up-nights-kiev-ravers.
Шинкарук, В. (2014). Кузьминський Сергій Леонідович. Енциклопедія сучасної України. URL: https://esu.com.ua/article-1894.