ЦИФРОВИЙ КОНТЕНТ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОСУВАННЯ ПРИНЦИПІВ ЦИФРОВОЇ ІНКЛЮЗІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31392/cult.alm.2025.1.49Ключові слова:
цифровий контент, цифрова інклюзія, цифровий маркетинг, культурні та креативні індустрії, культурний продуктАнотація
Статтю присвячено з’ясуванню основних культурних тенденції, що формують цифровий маркетинг, а також виявленню характеристик рекламних відеороликів як виразників ідеї інклюзивності в креативних індустріях. Акцентовано, що, зважаючи на масштаб поширення цифрових технологій, йдеться не просто про інклюзію, а про цифрову інклюзію, яка набуває специфічних ознак у кожній із культурних і креативних індустрій, зокрема і в рекламній, реалізуючись у цифровому маркетингу. Відзначено, що реалізація концепції різноманітності, справедливості та інклюзії рекламної індустрії передбачає підвищення обізнаності, розуміння своєї аудиторії, коригування повідомлення, збирання ідей та конкретні зміни. Наведено показові приклади застосування принципів цифрової інклюзії під час рекламних кампаній, проведенні різних заходів тощо закордонними організаціями, які є найбільш успішними в галузі інклюзивного цифрового маркетингу. Наголошено, що культурні тенденції суттєво впливають на цифровий маркетинг, формуючи його стратегії, оскільки від кампаній у соціальних мережах до дизайну вебсайтів культурні аспекти можуть створити або зруйнувати повідомлення бренду, що резонує з його аудиторією. У висновках наведено основні культурні тенденції, що формують цифровий маркетинг (зростання акценту на різноманіття та інклюзивність; перехід до емпіричного і захопливого контенту), а також відзначено характеристики інклюзивних рекламних відеороликів.
Посилання
Бєлікова, Ю.В., Сорокіна, Г.В. (2021). Інклюзивні та гендерно-сутливі практики у рекламній комунікації. Вчені записки Таврійського національного університету ім. В. І. Вернадського. Серія : Філологія. Журналістика. Т. 32 (71). № 1. Ч. 3. С. 240–246.
Лещук, Г. (2021). Інклюзивна комунікація як інструмент формування інклюзивної культури: термінологічний аналіз. Social Work and Education. № 8. С. 364–372.
Мельничук, О., Ярощук, Н. (2022). Місце інклюзивної культури в освітньому середовищі. Інклюзивна освіта: ідея, стратегія, результати : матеріали ІІ Всеукр. міждисцип. наук.-практ. конф. з міжнар. участю на базі інклюзивно-ресурсного центру Тернопільського національного педагогічного університеті ім. В. Гнатюка, м. Тернопіль, 20 жовт. 2022 р. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2022. С. 125–127.
Ясеновська, М., Зіненко, О. Кращі практики інклюзії. (2020). URL: http://fes.kiev.ua/n/cms/fileadmin/upload2/ inclusion_booklet_zor-1_21.10.2020.pdf (дата звернення: 15.06.2023).
Acemoglu, D., Robinson, J. (2012). Why Nations Fail: The Origins of Power, Prosperity, and Poverty. Daron Acemo- glu. New York : Crown Publishing Group, 544 р.
Bernstein, R., Bulger, M., Salipante, P., Weisinger, J. (2020). From Diversity to Inclusion to Equity: A Theory of Generative Interactions. URL: https://www.researchgate.net/publication/333331543_From_Diversity_to_Inclusion_to_ Equity_A_Theory_of_Generative_Interactions (дата звернення: 20.03.2024)
Betts, L. R., Hill, R., Gardner, S.E. (2019). There’s Not Enough Knowledge OutThere : Examining Older Adults’ Per- ceptions of Digital Technology Use and Digital Inclusion Classes. Journal of Applied Gerontology. Is. 38 (8). Р. 1147–1166.
Borg, K., Boulet, M., Smith, L., Bragge, P. (2019). Digital Inclusion & Health Communication: A Rapid Review of Literature. Health Communication. Is. 34. Р. 1320–1328.
Borg, K., Smith, L. (2018). Digital inclusion and online behaviour: five typologies of Australian internet users. Behav- iour and Information Technology. Is. 37. Р. 367–380.
Bump, Р. (2021). 7 Brands That Got Inclusive Marketing Right. Download Now: The State of Inbound Marketing in 2024. URL: https://blog.hubspot.com/marketing/inclusive-marketing-campaigns (дата звернення 02.07.2024).
Buré, C.E. (2006). Digital inclusion without social inclusion: the consumption of information and communica- tion technologies (ICTS) in homeless subculture in central Scotland. The Journal of Community Informatics. Is. 2. http://cijournal.net/index.php/ciej/article/view/251 (дата звернення: 24.11.2023).
Chen, X., Östlund, B., Frennert, S. (2020). Digital Inclusion or Digital Divide for Older Immigrants? A Scoping Review. Springer, Cham, Р. 176–190.
Disability Inclusion. (2023). URL: https://www.worldbank.org/en/topic/disability (дата звернення: 30.07.2024)
European Accessibility Act. Improving the Accessibility of Products and Services in the Single Market. (2025). URL: https://ec.europa.eu/social/ BlobServlet?docId=14869&langId=en (дата звернення: 30.07.2024)
Licsandru, T.C., Cui, C.C. (2019). Ethnic marketing to the global millennial consumers: Challenges and opportunities. Journal of Business Research. Is. 103. P. 261–274.
Mazodier, М. (2023). Diversity in advertising: a win-win situation. URL: https://knowledge.essec.edu/en/society/ diversity-advertising-win-win-situation.html (дата звернення: 13.04.2024).
Mervyn, K., Simon, A., Allen, D.K. (2014). Digital inclusion and social inclusion: atale of two cities. Information Communication and Society. Vol. 17. P. 1086–1104.
Microsoft. We All Win. World Federation of Advertisers. (2020). URL: https://wfanet.org/knowledge/diversity-and- inclusion/item/2020/04/21/Microsoft-We-all-win (дата звернення: 11.02.2024).
Nguyen, A. (2022). Digital Inclusion: Social Inclusion in the Digital Age. Handbook of Social Inclusion, Research & Practices in health and social care Publisher. Springer Nature Switzerland, URL: https://www.researchgate.net/publication/365428026_Digital_Inclusion_Social_Inclusion_in_the_Digital_Age (дата звернення: 07.09.2023).
Park, Y.W., Voss, G. B., Voss, G.V. (2022). Advancing customer diversity, equity, inclusion: Measurement, stakeholder influence, and the role of marketing. Journal of the Academy of Marketing Science. P. 775–790. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-022-00883-6 (дата звернення: 30.07.2024).
Parsons, C., Hick, S. F. (2008). Moving from the digital divide to digital inclusion. Currents: Scholarship in the Human Services. Vol. 7. P. 1–16.
Walton, P., Kop, T., Spriggs, D., Fitzgerald, B. (2013). A digital inclusion: Empowering all Australians. Journal of Telecommunications and the Digital Economy. Vol. 1. P. 265–279.
Wiig, A. (2016). The empty rhetoric of the smart city: from digital inclusion to economic promotion in Philadelphia. Urban Geography. Vol. 37. P. 535–553.