ОЦІНКА ЧАРЛЬЗА ТЕЙЗА РАССЕЛА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ МОДЕЛЕЙ У КОНТЕКСТІ ПОДОЛАННЯ ЦИВІЛІЗАЦІЙНИХ ПРОБЛЕМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.1.7

Ключові слова:

Чарльз Тейз Рассел, комунізм, соціалізм, анархізм, сухий закон, тисячолітнє царство, протестантизм

Анотація

У статті зосереджено увагу на аналізі соціально-економічних моделей, які запропонував Чарльз Тейз Рассел у контексті подолання цивілізаційних проблем. Його оцінка цікава тим, що він застосував унікальний підхід, виходячи з того, що мав релігійне мислення. Характеристика унікальності його аналізу полягає в поєднанні земного (чинні соціальні моделі), небесного (реалії неба) та небесного на землі (ідея тисячолітнього царства). Рассел запропонував оцінку комунізму, соціалізму, анархізму, соціального виклику в контексті впровадження сухого закону та ідеї тисячолітнього царства. Останнє, на його думку, змогло б подолати наявні цивілізаційні проблеми. Аналізуючи комуністичну модель, він намагався довести тезу, що вона частково реалізована була першоапостольською Церквою, однак потерпіла невдачу через недосконалих людей. Водночас однією з причин того, що Бог дозволив існувати певним рисам комунізму у ранньохристиянській спільноті, є спроба показати приклад нерозумності такого методу в організації та розвитку громади в цілому. Соціалізм і колективізм, на думку Рассела, не відстоюють спільного володіння нерухомістю, оскільки зберігають окремі елементи приватного володіння. Що стосується анархізму, то його оцінка цієї моделі не містить жодних позитивних сторін. А впровадження сухого закону, звісно, допомогло б суспільству, однак воно створило низку проблем, рішення яких вимагає часу та коштів. З цієї причини у висновку свого аналізу Рассел стверджує, що єдина надія для людства і вирішення цивілізаційних проблем – це прихід тисячолітнього царства Ісуса Христа. Саме цей «обіцяний Богом засіб» для порятунку людства, зокрема це царство, на думку Рассела, у найближчому майбутньому встановиться на землі. Царство, на думку Рассела, запанує не шляхом головування та вибору більшості, а завдяки суверенітету та владі Бога.

Посилання

Brotherhood in the Anointed One. (1909). The Watch Tower and Herald of Christ’s Presence, 30(2), 25–27.

Church Communism Arguments. (1903). Zion’s Watch Tower and Herald of Christ’s Presence, 24(20), 389–390.

Cook, J. (1880). Socialism: With Preludes on Current Events. Houghton Mifflin Company.

Harmony Society: A Utopian Community. (n. d.). Social Welfare History Project. URL: https://socialwelfare.library.vcu.edu/religious/the-harmony-society-a-utopian-community/.

Oneida Community. (1853). Bible communism : a compilation from the annual reports and other publications of the Oneida Association and its branches; presenting, in connection with their history, a summary view of their religious and social theories. AMS Press.

Oneida Community. (б. д.). Encyclopedia Britannica. URL: https://www.britannica.com/topic/Oneida-Community.

Russell, C.T. (1923). The Battle of Armageddon. International Bible Students Association.

The Early Church--its simplicity. (1892). Zion’s Watch Tower and Herald of Christ’s Presence, 13(13), 205–206.

The Early Church. (1902). Zion’s Watch Tower and Herald of Christ’s Presence, 23(1), 4–8.

They had all things in common. (1895). Zion’s Watch Tower and Herald of Christ’s Presence, 16(17), 204–205.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-02

Як цитувати

Сітарчук, Р. А., & Остащук, І. Б. (2024). ОЦІНКА ЧАРЛЬЗА ТЕЙЗА РАССЕЛА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ МОДЕЛЕЙ У КОНТЕКСТІ ПОДОЛАННЯ ЦИВІЛІЗАЦІЙНИХ ПРОБЛЕМ. Культурологічний альманах, (1), 58–65. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.1.7

Номер

Розділ

РЕЛІГІЄЗНАВСТВО