ГРИМУВАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО В КОНТЕКСТІ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОГО ВИВЧЕННЯ: ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.4.34

Ключові слова:

гримувальне мистецтво, гримування, макіяж, джерельна база

Анотація

У статті виявлено та проаналізовано джерельну базу гримувального мистецтва для його культурологічного дослідження. Робота з джерельною базою не тільки дозволяє ознайомитися з попередніми напрацюваннями, підходами та матеріалами, а й відіграє ключову роль у збереженні та вивченні культурної спадщини в системі синхронії та діахронії, допомагаючи реконструювати різноманітні культурні явища, пов’язані з гримувальними практиками. Запропонований варіант систематизації матеріалів. За класифікацією автора джерельна база охоплює письмові, графічні та етнографічні матеріали, артефакти, аудіовізуальні записи, соціологічні дані, матеріали конкурсної, фестивальної та виставкової діяльності, інтернет-ресурси та можливості новітніх технологій, а також «культурне тіло» людини та її практичну діяльність. Таким чином, здійснена спроба систематизувати та класифікувати джерельну базу гримувального мистецтва з урахуванням новітніх можливостей та технологій. Практичне значення дослідження вбачається у використанні результатів для подальшої наукової, творчої та педагогічної роботи стосовно гримувального мистецтва. Зібрану та проаналізовану інформацію бажано використовувати у навчальному процесі для підготовки фахівців творчих та гуманітарних спеціальностей – культурологів, театрознавців, акторів, режисерів, гримерів, вокалістів тощо. Окреслено значення джерельної бази для вивчення та збереження культурної спадщини. Висунуті пропозиції щодо подальших можливостей роботи з отриманою інформацією у різних напрямах дослідження запропонованої проблеми. Робота з означеними джерелами у перспективі може сприяти більш поглибленому вивченню об’єкта дослідження, включаючи його еволюцію, вплив на формування культурної ідентичності та рецепцію. Ця обставина відкриває нові горизонти для досліджень та сприяє розширенню розуміння мистецтва гриму як культурного феномена.

Посилання

Елдридж, Л. (2018). Писана краса. Історія макіяжу. ArtHuss StyleBook, 240.

Калакура, Я. С., та ін. (2003). Історичне джерелознавство: підручник для студентів історичних спеціальностей вищих навчальних закладів. Київ: Либідь, 488.

Кравченко, З. (2019). Дослідження елементів африканської естетики художником-гримером для її втілення в театрі та кіно. Вісник Київського національного університету культури й мистецтв, 2 (1), 24–32.

Малярчук, К. (2019) Грим як об’єкт наукової рефлексії, Культура й сучасність: альманах, 1, 283–287.

Медведєва, В. (2007). Накопичування матеріалу для гриму як необхідна умова роботи актора над роллю. Культура України, 20, 224–230.

Момчилова, А. (2018). Науково-теоретичні засади дослідження гриму в мистецьких практиках. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», 38. 259–268.

Проскурякова, О. (2023). Гримувальне мистецтво в українському науковому дискурсі: історіографічний аналіз перспективи культурологічного дослідження. Питання культурології, 42, 256–269. doi: https://doi.org/10.31866/2410-1311.42.2023.293793

Шаркіна, А. (2020). Художня структура тематичного жіночого образу з фольклорними мотивами: етапи створення. Art and design, 2, 147–157.

Шаркіна, А. (2021). Грим у модних інноваціях ХХІ століття: художні засоби і технології [Дисертація кандидата, Київський національний університет культури і мистецтв].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-30

Як цитувати

Проскурякова, О. В. (2023). ГРИМУВАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО В КОНТЕКСТІ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОГО ВИВЧЕННЯ: ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ДОСЛІДЖЕННЯ. Культурологічний альманах, (4), 249–254. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.4.34

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ