ФОРМУВАННЯ ҐЕНДЕРНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-МЕРЕЖЕВОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

  • Андрій Ігорович Петранюк Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0001-5009-4795
  • Ігор Миколайович Гоян Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0003-2548-0488

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.28

Ключові слова:

ґендер, ґендерна рівність, ґендерна ідентичність, інформаційно-мережевий простір.

Анотація

Комунікативний простір через його певні властивості (відносну анонімність, великий вибір засобів для створення профілю, який можна використовувати практично для будь-яких ґендерних репрезентацій, дистантності спілкування) дає можливість розвиватися різним віртуальним ґендерним моделям і тактикам поведінки. Тим самим люди активніше, ніж у повсякденному житті (офлайн), залучені у процес розвитку своєї ґендерної соціалізації, тобто засвоєння норм, правил та установок, які суспільство традиційно приписує чоловікам та жінкам. Дослідники відзначають, що віртуальна взаємодія полегшує саморозкриття та формування довірчих відносин, сприяє висловленню щирих почуттів людини. Таким чином, процеси посилення самосоціалізації та актуалізації ґендерної ідентифікації у соціальній мережі заслуговують на розгляд і тому становлять значний інтерес для соціологічного дослідження. Актуальність також зумовлена зростаючою потребою як батьків, так і психологів закладів освіти, соціальних педагогів у розумінні ролі Інтернету, соціальних мереж у психосоціальному розвитку людини, включаючи ґендерні аспекти цих процесів. Мета цього дослідження полягає у визначенні особливостей, стратегій та технологій формування ґендерної ідентичності в умовах нового покоління розвитку інформаційно-мережевого простору. 

Посилання

Гоян, І. М., Сторожук, С. В. (2016). Вплив віртуальної реальності на самоактуалізацію тинейджерів: антропологічний вимір. Антропологічні виміри філософських досліджень. Вип. 9. С. 17–28.

Гоян, І. М. (2015). Актуалізація гендерної проблематики у дискурсі самоорганізації молоді. Теоретичні і прикладні проблеми психології та соціальної роботи: зб. наук. праць Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. Севєродонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля, № 3 (38). Т. 2, 352–362.

Запорожченко, О. В., Майданюк, І. З., Гоян, І. М., Петранюк, А. І., Ступак, О. П. (2023). Вплив інформаційного суспільства на формування ідентичності особистості: філософський аспект. Культурологічний альманах, 4, 138–143. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.4.18.

Department of Economic and Social Affairs Population Division. World Population Prospects 2022. URL: https://esa.un.org/unpd/wpp/Download/.

Dunn, R., Guadagno, R. (2011). My avatar and me – Gender and personality predictors of avatar-self discrepancy. Computers in Human Behavior.

Festinger, L. (1950). Informal social communication. Psychological Review, 57, 271–282.

Global Alliance On Media And Gender (2024). URL: www.gamag.net.

International Association for Media and Communication Research (IAMCR) (2023). URL: www.iamcr.org.

Manago, A., Graham, M., Greenfield, P., Salimk-han, G. (2008). Self-presentation and Gender on MySpace. Journal of Applied Developmental Psychology, 29, 446–458.

Swiss info (2023). URL: ttps://www.swissinfo.ch/eng/switzerland-tumbles-down-global-equality-ranking/48607782.

UNESCO International Network UNITWIN on Gender, Media and ICT (2023). URL: www.unitwin.net.

Yogyakarta principles. YP10. URL: https://yogyakartaprinciples.org/ principles-en/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-15

Як цитувати

Петранюк, А. І., & Гоян, І. М. (2024). ФОРМУВАННЯ ҐЕНДЕРНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-МЕРЕЖЕВОГО ПРОСТОРУ. Культурологічний альманах, (2), 232–238. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.28

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають