АУДІОВІЗУАЛЬНА ЕСЕЇСТИКА ЯК МЕТОД ЦИФРОВИХ ГУМАНІТАРНИХ НАУК

Автор(и)

  • Євген Петрович Ворожейкін

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.2.4

Ключові слова:

аудіовізуальна есеїстика, цифрові гуманітарні науки, матеріальне мислення, візуалізація, кінематограф.

Анотація

Здійснено культурологічний аналіз нового напряму досліджень – аудіовізуальне есе. Автором пропонується його розгляд в якості форми практики, яка формує процес мислення і тим самим створюються нові можливості для дослідницьких цілей. Нині такий підхід стає дедалі популярнішим у сфері цифрових гуманітарних наук. Наводиться приклад supercuts як виду аудіовізуального есе, яке дає змогу дослідження різних складових фільмів для віднаходження закономірностей між його частинами. Окрему увагу зосереджено ідеї матеріального мислення та методу відеографічної деформації, яку запропонував Д. Міттелл. Розглянуто експеримент вищезгаданого дослідника «урівноважений пульс», який сприяє унікальному дослідженню кінематографу. В якості джерела застосування нового методу згадується кінострічки «Малголленд Драйв» (2001 р.), де новий метод суттєво посилює передчуття жахливого. Інший приклад відеографічної деформації – «Об'ємне кіно» (2015 р.), де відбувається спроба розгляду кінематографу як хвилі.

Посилання

Bolt, B. 2006, Materializing pedagogies, „Working Papers in Art and Design 4”, URL: https://cutt.ly/mn2IE7Z (дата звернення: 31.05.2021). 2. Bolt, B. 2007, The Magic is in Handling [in:] E. Barrett and B. Bolt (ed.) In Practice as Research: Approaches to Creative Arts Enquiry, London: I.B. Tauri, p. 27–34.

Grant, C. 2014, The Shudder of a Cinephiliac Idea? Videographic Film Studies Practice as Material Thinking, „Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image”, no 1 (1), p. 49–62.

Heidegger, M. 1996, Being and Time, transl. J. Stambaugh, Albany, State University of New York Press.

Mittell J. 2019, Videographic Criticism as a Digital Humanities Method [in:] M. K. Gold and L. F. Klein (ed.) Debates in the Digital Humanities,University of Minnesota Press, Minneapolis, London, URL: https://cutt.ly/8n2Ui3k (дата звернення: 31.05.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-31

Як цитувати

Ворожейкін, Є. П. (2022). АУДІОВІЗУАЛЬНА ЕСЕЇСТИКА ЯК МЕТОД ЦИФРОВИХ ГУМАНІТАРНИХ НАУК. Культурологічний альманах, (2), 17–19. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.2.4