КРЕАТИВНІ НАСТАНОВИ РОЗВИТКУ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Єлізавета Юріївна Ареф’єва Київський національний університет культури і мистецтв https://orcid.org/0000-0001-5060-2251

DOI:

https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.38

Ключові слова:

музична культура, креатив, музичне виконавство, творчість, поетика.

Анотація

Креативність розглядають як вищий ступінь творчості, перехід системи, що пов’язана з умінням, майстерністю, творчістю, в іншу стадію, яка несе в собі новітні виміри музичної інтерпретації. Проблема полягає у визначенні культуровимірного аспекту креативності музики. Метою статті є визначення феномену креації як естетичного та культурного виміру сучасного музичного мистецтва. Методологія дослідження визначається компаративним і системним методами дескрипції культурних практик, що допомагає здійснити порівняльний аналіз феномену креативу як системної цілісності. Людина масмедіа, яка наслідує досвід модерну, легко переступає через моральні традиції. Про це свідчать усі засоби презентації насильства, жорстокості, які усуваються за горизонт цінностей людських актів культуротворчості. Людина, якщо і не стає маргіналом, то в будь-якому разі легко сприймає психологічні форми віртуальних дисциплінарних практик, які легко розповсюджуються та конструюються у просторі мистецтва. ХХ століття, з одного боку, розкрило, широко розгорнуло межі креативу як абстрактної символічної конструкції, а з іншого – позбавило його всього того, що було відкрито за доби середньовіччя, а це передусім імперсональність творіння, творіння як акт креації, перехід із небуття в буття. Можна стверджувати, що в посттоталітарному просторі креативний вектор сформувався, зокрема в музичній культурі, як унікальне явище тому, що стихія музичної матерії зберегла систему інтонування, традиційну школу. Якщо на Заході відбувалося самозбагачення різних стильових жанрових підходів, музичних шкіл, то в посттоталітарних країнах виникає експансивна, демонстративна форма протесту – нонконформізм, що була надзвичайно креативною. Музична поетика, яка формувалася в рамках нон- конформізму, дає образи новітньої хвилі синтетичного музичного мислення та виконавства.

Посилання

Креативний, (2005). Великий тлумачний словник сучасної української мови: 250 000 / уклад. та голов. ред. В. Бусел. Київ ; Ірпінь : Перун. VIII, 1728 с.

Креаціонізм, (2002). Філософський енциклопедичний словник / В. Шинкарук (гол. редкол.) та ін. Київ : Інститут філософії імені Григорія Сковороди НАН України : Абрис. 742 с.

Легенький, Ю. (2023). Соціальний дизайн: образ і документ в часові і просторі культури. Київ ; Переяслав ; Ніжин : видавець Лисенко М.М. 383 с.

Bakhtine, М. (1984). Les genres du discours, dans Esthétique de la création verbale, Paris, Gallimard.

Bauman, Z. (1998). Globalization: The human consequences. New York : Columbia University Press. 136 p. URL: https://catalogue.nla.gov.au/catalog/1903392.

Barthes, R. (1985). L’aventure sémiologique, Paris : Seuil. 358 р. URL: https://archive.org › details.

Buber, M. (2021). Ich und Du. URL: https://www.academia.edu/57863213/Martin_Buber_Ich_und_Du.

Deleuze, G., Guattari, F. (1992). F thousand plateaus capitalism and schizophrenia. Translation and Foreword by Brian Massumi University of Minnesota Press Minneapolis London. 629 р. URL: https://files.libcom.org/files/A%20Thousand%20Plateaus.pdf.

Foucault, M. (2001). L’herméneutique du sujet, Paris, Hautes Études/Gallimard/Seuil, 540 p.

Heidegger, M. (2012). Der Ursprung des Kunstwerkes. URL: http://download.klostermann.de › leseprobe › 9.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-16

Як цитувати

Ареф’єва, Є. Ю. (2024). КРЕАТИВНІ НАСТАНОВИ РОЗВИТКУ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ХХ СТОЛІТТЯ. Культурологічний альманах, (2), 318–323. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.38

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ